Zašto se sve više rivala automobilske industrije udružuje?
Giganti auto industrije širom sveta, koji su obično žestoki rivali, sada planiraju da rade zajedno na novim automobilima. Tome svedoči najava partnerstva od milijardu evra između kompanija BMW i Daimler, za zajednički razvoj paketa usluga mobilnosti.
Ovaj pakt je samo poslednji u nizu partnerstava između proizvođača automobila koji se pripremaju za neizvesnu budućnost, u kojoj bi tehnologija sledeće generacije mogla da izazove tektonske promene celokupne industrije.
Električni snovi auto giganta
Nedavno su se Ford i Volkswagen udružili da zajednički rade na razvoju električnih i autonomnih vozila, dok je Honda uložila 2,75 milijardi dolara u suparničku seriju General Motors-a bez vozača, sa ciljem pokretanja flote bespilotnih taksija.
Bilo je sličnih saradnji između Tesle i Daimlera, Volva i PSA, ali i između automobilskih i tehnoloških kompanija kao što je to slučaj sa Porsche-om i Siemens-om.
Toyotinu limunzinu proizvodi Mazda, dok Mercedesov najnoviji električni automobil koristi Teslinu tehnologiju.
Šta se događa?
Pakt rivala najavljuje neizvesnu budućnost
U korak sa povećanom ekološkom svešću i tehnološkim napretkom, tržište se okrenulo potpunoj elektrifikaciji automobila i razvoju novog sintetičkog goriva.
Zbog toga, proizvođači automobila moraju da pronađu način kako bi smanjili ogromne troškove, bez smanjenja kvaliteta ili gušenja inovacija.
“U današnje doba, istraživanje i razvoj novog vozila postao je globalni projekat koji može koštati milijarde dolara.” – rekao je Tim Urkuhart, glavni analitičar u IHS Automotive. “Što više tog troška možete da podelite sa drugim proizvođačima, to je bolje.”
Prilikom razvoja novog automobila, kompanije moraju da postignu brojne ciljeve koji zahtevaju puno skupih istraživanja, a ispunjavanje standarda sigurnosti i ekonomičnosti potrošnje goriva iziskuje najveći trošak.
Urkuhart je dalje naveo da, kada se uzmu u obzir globalni emisioni standardi, novi automobili moraju biti štedljiviji nego ikada ranije.
Sa druge strane, ako pogledamo konvencionalnu tehnologiju motora sa unutrašnjim sagorevanjem, biće veoma teško postići više standarde, pa su proizvođači automobila počeli da integrišu hibridnu i električnu tehnologiju u svoja vozila.
Ne samo da je takva tehnologija skupa za razvoj u poređenju sa isprobanim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, već predstavlja i novu teritoriju za proizvođače automobila.
Zbog toga kompanije moraju da izdvoje ogromne sume novca za istraživanje, potraže pomoć nekoga ko je stručan i ujedno sarađuju sa nekim ko deli slične ciljeve.
Otkup polovnih automobila
Ukoliko pogledamo pravac u kojem se kreće automobilska industrija, možemo zaključiti da će električna vozila preplaviti ulice u bliskoj budućnosti. Do tada ćemo raditi sa automobilima koji su još uvek aktuelni, pa ćemo nastaviti da otkupljujemo polovnjake koje imamo na raspolaganju.
Da li želite da prodate automobil? Naša agencija vrši otkup automobila nezavisno od voznog stanja, brenda ili modela. Kontaktirajte nas, a mi ćemo izvršiti besplatnu procenu vrednosti vozila i u najkraćem roku izaći na teren.
Novac isplaćujemo na ruke, a nemamo posebne kriterijume već otkupljujemo sve što prodajete!