Otkup Seat automobila
Predstavljamo najvećeg i najpoznatijeg proizvođača automobila u Španiji, koji je danas deo jedne od najvećih kompanija auto-industrije na svetu. Reč je o španskoj kompaniji Seat. Upravo zato rado vršimo otkup Seat automobila, a ovo su korisne informacije i zanimljivosti o kompaniji Seat. Kada je nastala, kako i kakva je prodaja Seat automobili u proteklim godinama.
Kako je nastala kompanija Seat i kada
Seat je jedan od najmlađih globalnih proizvođača automobila. Kompanija je nastala 1950. godine, kao Sociedad Expagnola de Automoviles de Turismo iliti SEAT. Osnovan je uz pomoć španske banke, nekoliko industrijskih preduzeća i italijanske kompanije Fiat.
Španci su planirali da naprave domaću kompaniju automobila čak 10 godina ranije, ali je projekat odložen zbog Drugog svetskog rata.
Izbor italijana za partnere je bio logičan, jer je Fiat dominirao tržišnim segmentom u Italiji koji je bio najsličniji masovnom tržištu Španije.
U početku su Seat modeli bili zapravo rebrendirani Fiat automobili, pa čak i sa istim imenom. Seat Panda je bila Fiat Panda, kao i Seat 600 – Fiat 600.
Prvi automobil koji je izašao sa proizvodnih traka kompanije bio je Seat 1400, koji je predstavljen 1953., a cilj proizvodnje je bio uposliti što više španskih dobavljača. Međutim, automobil je bio skup za većinu španaca, pa se radilo na modifikaciji postojećih jeftinijih Fiat modela.
Automobil koji je motorizovao naciju došao je u obliku modela Seat 600 u 1957. godini. Potražnja je rasla, rekordni u proizvodnji su regularno obarani, došlo je do razvijanja znanja i ekonomije obima.
Na osnovu prvog iskustva, Seat je sam 1963. razvio derivat modela 600 – Seat 800, a reč je o istom modelu u verziji sa četiri vrata. Model 600 se smatra jednim od najvećih simbola velikog uspona španske ekonomije u posleratnom periodu.
Model 600 je obezbedio titulu najvećeg proizvođača automobila u Španiji u 1967. godini, a iste godine je ostvaren dogovor sa Fiat-om, po kojem su Španci mogli da izvoze automobile.
To je dovelo do promene u vlasničkoj strukturi, a Fiat je bio neformalni mozak kompanije. Ubrzo su počeli radovi na razvoju novih tehnologija.
Seat u 70im
Seat je imao vrlo uspešne 70ete, kao i čitava španska ekonomija. Napravljeni su novi objekti, ostvarene su saradnje sa drugim proizvođačima, a započeta je i proizvodnja modela Lancia Beta.
Seat u 80im
Seat je početkom 80ih došao u sukob sa Fiat-om oko potrebnih investicija. Španska vlada je smatrala da su neophodne velike investicije kako bi brend napredovao, dok Italijani nisu bili spremni da se obavežu usled naftne krize 70ih i ukidanja protekcionizma u Španiji.
Zbog toga je prekinuta saradnja 1982, nakon skoro 30 godina. Prvi model koji je predstavljen pod novim logotipom i bez učešća Fiat-a bio je Seat Ronda.
Fiat je tužio Seat, jer su smatrali da je automobil kopija njihovog modela Ritmo. Slučaj je dospeo na Arbitražu u Parizu, gde je odlučeno u korist španske kompanije.
Želevši da iskoriste upražnjenu poziciju, Volkswagen je započeo pregovore ubrzo nakon odlaska Fiat-a. Saradnja je uspostavljena 1983. a planirana je proizvodnja modela Passat-Santana i Polo-Derby.
Prva generacija modela Ibiza predstavljena je 1984. godine, a bio je baziran na VW Polo. Do kraja 80ih, Volkswagen je posedova Seat u potpunosti.
Seat u 90im
Prvi model nakon akvizicije je bio Toledo, koji je predstavljen 1991. , a nove generacije modela Ibiza i Cordoba su predstavljene 1993. dok Seat slavi otvaranje nove fabrike u Martorelju.
Jubilarni 10. Milioniti automobil je proizveden 1995. godine, a važnost tog događaja oslikava vožnja rekordnog modela od strane Princa od Astorije. Do kraja 90ih predstavljeno je novo lice kompanije, na sajmu automobila u Ženevi predstavljen je novi moderni logo.
Ovo se desilo pre lansiranja druge generacije Toledo modela i malo pre nego što je lansiran Leon.
Seat danas
U novom veku, kompanija je zauzela agresivniji i inovativniji stav. Leon Cupra i Cordoba predstavljeni su 2002. a iste godine je Seat postao deo Audi-a.
Seat ostvaruje rast prodaje iz godine u godinu i predstavlja jedan od najvećih automobilskih brendova u Evropi.
Zanimljivost o brendu Seat
- Seat je akronim za Sociedad Espanola de Automoviles Turismo
- Osnovan je 1950. kada je postojalo samo tri automobila na 1.000 ljudi u Španiji.
- U 1953. Proizvodilo se samo 5 automobila dnevno, dok je 1957. proizvodnja povećana na 10.000 godišnje.
- Seat je proizveo više od 16 miliona automobila
- Na krovu fabrike u Marorelu nalazi se 53.000 solarnih panela, koji generišu energiju za četvrtinu proizvodnje modela Leon.
Modeli Seat automobila koje otkupljujemo
Tokom svoje bogate istorije, proizvedeno je mnogo ikona motosporta i auto-industirje. Mi vršimo otkup Seat automobila svih godišta, pa i oldtajmera.
Aktuelni modeli
- Seat Ibiza
- Seat Ateca
- Seat Alhambra
- Seat Cupra
- Seat Mii
- Seat Toledo
- Seat Exeo
- Seat Altea
Pored trenutno aktuelnih modela, vršimo i otkup čuvenih modela:
- Seat Marbella
- Seat Toledo
- Seat Cordoba
- Seat Arosa
- Seat Alhambra
- Seat Leon
Ukupan broj prodatih Seat automobila u Evropi 2016.
Prema najažurnijim podacima o svetskoj prodaji, Seat se u poslednjih nekoliko godina suočava sa konstantnim rastom na evropskom tržištu. Najprodavaniji modeli su Ibiza, Leon i novi model Ateca.
Ukupna prodaja Seat automobila ostvarena 2016. godine iznosi 348.138 vozila.