Otkup Citroen automobila
Kako je nastala kompanija Citroen i kada
Automobiles Citroen S.A. je osnovao Andre-Gustave Citroen 1919. Godine. Andre je bio francuski industrijalista koji je proizvodio oružje tokom I svetskog rata. Međutim, doneo je odluku sredinom rata da, nakon sukoba, preusmeri biznis na proizvodnju automobila. Imao je iskustva u auto-industriji, jer je radio sa kompanijom Mors pre početka rada.
Angažovao je Luisa Dufresnea 1916. da mu dizajnira tenološki sofisticiran automobil sa 18KS koji bi proizvodio u svojim fabrikama nakon rata. Adre je, kao i Henri Ford, shvatio da budućnost automobilizma leži u proizvodnji laganog, masovno proizvedenog automobila, po pristupačnoj ceni.
Rezultat je bio Tip A, samo 6 meseci nakon poslednjeg ispaljenog metka u ratu. Ovaj klasični automobil sa četiri cilindra i maksimalnom brzinom od 64 km/č je ubrzo postao hit. Iste godine je pregovarao o preuzimanju kompanije od strane GM, ali je dogovor propao u poslednjem trenutku jer je GM smatrao da bi to bilo previše rizično za njih. Citroen je ostao nezavistan proizvođač do 1935.
Period od 1920 – 1960
U 1920. godini Citroen je počeo sa masovnom proizvodnjom jednostavnih automobila, koji su dobro popunili rastuću tražnju. Za samo godinu dana je prodato više od 10.000 vozila. Sledeće godine je pušten drugi model – B2, moćnija verzija Tipa A.
Dve godine kasnije je proizvodnja proširena na 50.000 jedinica, a samo 8 godina nakon osnivanja, Citroen je postao 4. najveći proizvođač automobila na svetu.
Citroen je nastavio sa proizvodnjom jeftinih automobila sve do 1933. godine, kada je predstavljen model Rosalie – prvi putnički automobil sa dizel motorom i Citroen Traction Avant.
Traction Avant je u masovnu proizvodnju uveo tri revolucionarne funkcije koje su i danas u upotrebi – jedinstvenu šasiju, nezavisnu suspenziju i pogon na prednjim točkovima. Ovaj model je bio sušta suprotnost Fordovom Modelu T. Međutim, pored tehnološkog napretka, prevelike ambicije Citroena su prouzrokovale da kompanija proglasi bankrot 1934.
Srećom, tržište je prihvatilo tehnološki napredan Traction Avant, a Citroen se uspešno diferencirao kao inovator sve do kasnih 90ih.
Sledeći značajan model je Citroen 2CV, predstavljen 1948. Automobil je bio veoma uspešan, a njegov jednostavni koncept je doveo do prodaje gotovo 9 miliona modela do 1990 godine.
Najpoznatiji model Citroena – DS predstavljen je 1955., a sa njim je uveden čuveni hidraulični sistem suspenzije koje su mnoge kompanije bezuspešno pokušavale da repliciraju. DS je bio automobil znatno ispred svog vremena, a na francuskom se zvao Boginja. Kod nas je poznatiji kao Ajkula. Proglašen je 3. automobilom veka 1999. godine.
Period od 1960 do 1980
Tokom 60ih, Citroen je sproveo niz strateških odluka koje su se ipak pokazale kao pogrešne, što je dovelo kompaniju do proglašenja bankrota 1974. Taj splet okolnosti je naveo francusku vladu da spoji kompanije Citoren i Peugeot u jednu. Ovo se pokazalo uspešnim. Do 80ih je Citroen predstavio modele GS, CX i čuvenu Dijanu koju i dan danas otkupljujemo.
Period od 1980 do 2000ih
Tokom osamdesetih, Citroen je dobio još veći ugled širom sveta uvođenjem klasičnih modela Visa II i Charleston. Dve godine kasnije, Citroen Visa GT je debitovao i do 1985. godine kompanija je odlučila da promeni svoj stari logo sa novim logotipom u crveno-beloj boji. U 90-tim godinama započeta je proizvodnja električnih vozila i predstavljen model Citela, koji je bio izuzetno lep električni prototip. Uvedeni je i ikonični Citroen XM.
Sa početkom novog veka, Citroen je predstavio svoju poznatu liniju C modela, kao što su C1, C2, C3, C4, C5 i C6, a svi su postali neposredni uspesi na tržištu automobila. Međutim, do 2010. godine prodaja automobila Citroen značajno je smanjena. Bez obzira na to, kompanija je nastavila proizvodnju vozila i predstavila Citroen C-Zero u 2012. godini, što je bio prvi električni automobil koji je završio obilazak sveta.
Citroen danas
Citroen je kao i celokupna PSA grupacija preživeo krizu 2014. Nastavlja sa razvojem novih generacija C modela i pod-brenda DS, koji je očigledno aluzija na DS model iz 50ih.
Zanimljivost o kompaniji Citroen
- Citroen je osvojio veliki broj nagrada za svoja vozila, uključujući 3 nagrade Evropski automobil godine.
- U godini 2014. Citroen je zauzeo 1. Mesto na listi zadovoljstva potrošača u Kini, iznad kompanija Mercedes i BMW-a.
- Andre Citroen je imao izuzetan talenat za marketing, iskoristio je Ajfelov toranj na kojem je postavio najveću reklamu ikada, upisanu u Ginisovu knjigu rekorda.
- Prvi automobil koji je prošao celom Australijom je bio Citroen 5CV Tip C Torpedo, koji se može videti u Nacionalnom muzeju Australije.
- Avant Traction je uveo tri revolucionarne tehnologije – jedinstvenu šasiju, nezavisno vešanje i pogon na prednjim točkovima.
Modeli Citroen automobila koje otkupljujemo
Ovo su modeli Citroen automobila trenutno u proizvodnji, a najvažnije od svega je što mi vršimo otkup Citroen automobila svih vrsta.
- Citroen DS 3
- Citroen DS 4
- Citroen DS 5
- Citroen DS 5LS
- Citroen DS 6
- Citroen C-Zero
- Citroen C1
- Citroen C3
- Citroen C3 Picasso
- Citroen C-Elysee
- Citroen C4
- Citroen C5
- Citroen Nemo
- Citroen Berlingo
- Citroen Jumpy
- Citroen Jumper
Pored modela trenutno u proizvodnji, vršimo otkup starih citroena, kao što su XM, CX, GS, 2CV i ostale.
Ukupan broj prodatih Citroen automobila u 2016. godini
Prema najažurnijim podacima o svetskoj prodaji, Citroen je u 2016. godini ostvario pad prodaje od u odnosu na prošlu godinu. Ukupna prodaja je pala sa 545.693 u 2015. na 541.047 vozila u 2016. godini. Za sada se beleži rast u prethodnih 5 meseci u odnosu na prošlu godinu.
Ovo su automobili marke Citroen koje smo otkupili do sad
Do sada smo otkupili veliki broj najrazličitijih automobila, a među njima i ove modele Citroen automobila: