Otkup Zastava automobila
Zastava automobili je bio srpski proizvođač automobila iz Kragujevca. Za rođendan fabrike “Zastava” smatra se 26. avgust 1953. godine. Najpoznatiji modeli automobila koje je proizvela ova fabrika su fića, tristać, zastava 101, jugo i florida, koji su bili izuzetno popularni na našem tržištu i gotovo svaka porodica sa ovih prostora je u nekom trenutku imala neki Zastavin model. Ili ga još uvek ima, te stoga imajte na umu da mi vršimo otkup Zastava automobila svih modela, na teritoriji cele Srbije, bilo da je u pitanju polovno ili havarisano vozilo.
Kada i kako je nastala Zastava fabrika automobila
Fabrika je počela sa proizvodnjom 1940. godine, kada je za vojsku Jugoslavije proizvedeno 400 kamiona “Ševrolet”. Drugi svetski rat je prekinuo proizvodnju, a ona je nastavljena 1953. godine kada je u kragujevačkoj fabrici ukupno proizvedeno 162 vozila. Bili su to džipovi marke “Vilis Overland”.
Prve decenije druge polovine 20. veka
Ugovor o otkupu licence sa Fijatom potpisan je 12. avgusta 1954. godine, a tri meseca kasnije počela je montaža prvih vozila modela. Proizvodnja automobila “Zastava 750”, popularnijeg pod nazivom “Fića” počela je 1955. godine, a prestala je 30 godina kasnije. Fića je razvijen na bazi Fiat 600 D modela, sa motorima od 600 i 750 kubika.
Fića je odigrao presudnu ulogu u razvoju automobilske industrije u tadašnjoj Jugoslaviji. Ukupno je proizvedeno 923.487 ovih automobila. Između 1960. i 1962. godine Zastava je proizvela 613 primeraka Fijata 1800/2100/2300, kao zamenu za zastareli model 1400 BJ. Pored Fiće, Zastava je od 1961. godine počela da proizvodi i “Zastavu 1300” (popularnog “Tristaća”, na osnovu italijanskog Fijata 1300.
Kompanija Zastava 70-ih i 80-ih godina prošlog veka
Proizvodnja prvog sopstvenog vozila srednje klase, “Zastave 101” počela je 15. oktobra 1971. godine i u nešto izmenjenom izdanju, taj automobil se proizvodio sve do 2008. godine. Milioniti “Kec” proizveden je 1991. godine, a rekordna godišnja proizvodnja bila je 1979. godine kada je sa montažnih traka sišlo 88.918 ovih automobila.
Serijska proizvodnja “Zastave 128” popularne “Osmice” počela je 1980. godine Ukupno je proizvedeno oko 230.000 ovih vozila. Zastava 128 se izvozila u rasklopljenom stanju u Egipat, a izvoz je posle višegodišnjeg zastoja ponovo obnovljen februara 2006. godine sa kontingentom od 480 modela.
Prvi automobil razvijen potpuno samostalno bio je “Jugo 45”. Izrađen je ručno 2. oktobra 1980. godine. Jugo se u dosadašnjem periodu proizvodnje proizvodio sa motorima snage od 45, 55, 60 i 65 konjskih snaga, zapremine od 1000 i 1100 kubika. Jugo je pored Fiće najpopularniji Zastavin model, a u nešto izmenjenom izdanju proizvodio se do 2008. godine, pod imenom “Koral 1.1” i “Koral in”. Jugo je jedini Zastavin model koji ima i kabriolet verziju. Do 2000. godine proizvedeno je više od 750.000 ovih vozila.
Gašenje Zastava fabrike i preuzimanje od strane Fijata
Raspad SFRJ i ekonomske sankcije međunarodne zajednice, u periodu od 1992. do 1995. godine predstavljaju najteži period u istoriji kragujevačke fabrike automobila. U cilju stvaranja mešovitog preduzeća kroz saradnju sa nekim većim proizvođačem automobila, Zastava je aktivno pregovarala sa nekoliko svetskih proizvođača, među kojima su francuski PSA i Reno, kao i južnokorejski Daevu.
Posle višegodišnje stagnacije, 1998. godine dolazi do postepenog oživljavalja proizvodnje i prodaje, međutim takav trend, kao i predviđeno potpisivanje ugovora sa Pežoom, zaustavljeni su 1999. godine kade je u bombardovanju razrušeno gotovo 160.000 m² proizvodnih površina. Septembra iste godine na obnovljenim proizvodnim linijama sa traka silaze prvi automobili kada je obnovljen i proizvodni kapacitet od 50.000 automobila godišnje.
Nova nada za oporavak fabrike je ugovor sa „Fijatom“ potisan 2005. godine o sklapanju i osvajanju proizvodnje modela “Punto” pod nazivom “Zastava 10”. Dženeral motors i Zastava su 2007. potpisali su ugovor o sklapanju Opel astre u Kragujevcu.
Zastava 21. novembra 2008. godine prestaje da postoji, ime se menja u FAS (Fijat automobili Srbija), a prekinuta je proizvodnja svih Zastavinih modela.ž
Zanimljiosti o Zastava fabrici automobila
- Jugo je od 1985. godine prodavan i na tržištu SAD-a gde su prodavači umeli da predstave ovaj automobil na veoma zanimljive načine.
- Milioniti Zastava automobil proizveden je 1975. godine, 22 godine posle početka proizvodnje automobila u Kragujevcu, a dvomilioniti svega 6 godina kasnije.
- Koliko je Fića značio u to vreme, u tadašnjoj državi, možda najbolje govori to što je jedna klasa u autotrkama u kojoj su se nadmetali isključivo ovi automobili, nazvana Nacionalna Klasa.
- Zastava je do danas proizvela više od 4.100.000 vozila od kojih je 650.000 izvezla u 76 zemalja sveta.
Zastava modeli koje otkupljujemo
Mi smo firma koja vrši otkup Zastava automobila svih vrsta i modela. Nije nam važno da li je u pitanju polovno ili havarisano vozilo, stižemo na vašu adresu bilo gde da se nalazite u Srbiji. U dogovoru sa vama i procenjenim realnim stanjem vozila, formiraćemo i cenu na obostrano zadovoljstvo, a isplata se vrši na licu mesta.