Otkup Smart automobila

Vršimo otkup Smart automobila, a ovo su korisne informacije i zanimljivosti o kompaniji Smart. Kada je nastala, kako i kakva je prodaja Smart automobili u proteklim godinama.

smart-logotip

Kako je nastala kompanija Smart i kada

Priča o nastajanju Smarta nema toliko veze sa automobilima, koliko sa satovima. Izvršni direktor kompanije Swatch želeo je da u stilu svojih satova, napravi automobil za gradski život. Želeo je da iskoristi način proizvodnje satova za svoj potencijalni automobil, a umesto da se takmiči sa proizvođačima automobila, hteo je da sarađuje sa jednim od njih.

Prvi dogovor je postignut sa VW, ali je sa promenom rukovodstva projekat napušten, jer je VW želeo da gura svoju ideju malog i ekonomičnog automobila. Nakon sastanka sa više kompanija, dogovor je postignut sa Daimlerom. Swatch je učestvovao sa početnim kapitalom i vlasništvo od 49%, dok je Mercedes trebalo da pruži preostalih 51%.

U svrhu proizvodnje je otvorena nova fabrika u Francuskoj. Iako je sve delovalo spremno, Swatch i Mercedes su imali nesuglasice oko dizajna, imena i ideje automobila. Pa je pre nego što je automobil predstavljen, Mercedes otkupio ostatak vlasništva i preimenovao kompaniju u Smart Gmbh.

Smart je predstavljen u Frankfurtu 1998, a prodaja je obećavala, jer su reakcije publike bile pozitivne. Mercedes je bio siguran u ovaj projekat, pa su predstavljeni modeli Roadster i Kupe 2003.

Predstavljena je i znatno veća verzija – Smart Forfour u 2004. godini.

Ovi novi modeli se nisu pokazali toliko uspešno kao prethodnici, a reakcije mnogih su bile takve da ljudi nisu bili zadovoljne dizajnom i da je cena bila previsoka. Daimler je ostvario ogromne gubitke na Smartu, pa su odlučili da prestanu sa proizvodnjom većine modela.

U tom procesu su Forfour i Roadster ukinuti, a Fortwo je redizajniran toliko da i dalje može da se prodaje. Malo su ga povećali i redizajnirali enterijer, ali nisu rešili problem sekvencijalnog menjača.

Do danas je proizvedeno 8 modela Smarta, a najveći apel za potrošače je bila niska potrošnja i upravljivost u zagušenim gradskim uslovima. Budući da je Smart zamišljen kao modni detalj, gotovo čitav enterijer se može prilagoditi pojedinačnim zahtevima.

Zanimljivost o brendu Smart

  1. Glavna ideja iza Smart automobila potiče od direktora švajcarskog proizvođača satova – Swatch..
  2. Naziv ,,Smart’’ je akronim za Swatch Mercedes Art.
  3. Iako izgleda kao da ne bi izdržao udarac u ivičnjak, Smart je izuzetno čvrst automobil usled patentirane „Tridion” ćelije ojačanog čelika.
  4. Čuvena kuća za tjuniranje automobila – Brabus, napravila je više varijanti minijaturnog automobila, sa sportskim detaljima i povećanom snagom.

Modeli Smart automobila koje otkupljujemo

Otkup Smart Fortwo

Smart Fortwo je osnovni model predstavljen 1988. Do danas je proizvedeno tri generacije ovog modela. Prva generacija je bila čuvena po svojoj dužini od 2.5 metara, a jedna od ideja je bila da se dva automobila parkiraju jedan pored drugog paralelno u klasičnim parking mestima.

Ispod haube (tj prtljažnika) se nalaze benzinci zapremine 600, 700 i 800 kubika, dok je turbo dizel varijanta imala 800 kubika i 41 KS.

Otkup Smart Forfour

Smart Forfour je nastao kao optimizam Mercedesa u popularnost prve generacije. Međutim, duža verzija se pokazala kao veliki promašaj i proizvedena je samo dve godine – od 2004. do 2006.

Druga generacija je oživljena 2014, razvijena u saradnji sa Reno-om, a deli istu platformu sa modelom Twingo.

Ukupan broj prodatih Smart automobila u 2017.

Prema najažurnijim podacima o svetskoj prodaji, Smart na evropskom tržištu ostvaruje varljive rezultate. Prošle godine je ostvaren blagi pad u odnosu na prethodnu, ali je u odnosu na prethodne 3 godine ostvaren dobar rezultat. Ukupan broj prodatih Smart automobila 2017. u Evropi iznosi 100.058 vozila.