Otkup Škoda automobila

Predstavljamo vam jednog od proizvođača automobila sa veoma dugom tradicijom dužom. Reč je o češkom proizvođaču automobila – kompaniji Škoda. Škoda je popularna i na našem tržištu, a mi rado vršimo otkup Škoda automobila. Pročitajte korisne informacije i zanimljivosti o kompaniji Škoda. Kada je nastala, kako i kakva je prodaja Škoda automobila.

Pozovite 065 98 98 368

škoda logotip

Kako je nastala kompanija Škoda i kada

Kompanija Škoda je osnovana 1859. godine, pod imenom Laurin & Klement. Ovo stavlja Škodu u isti koš sa najstarijim proizvođačima auotmobila, poput Daimlera, Opela, Peugeot i Tatre.

Kao i mnoge automobilske kompanije, Škoda se u početku bavila proizvodnjom bicikla, a zatim i motocikla. Prvi motocikl koji je Škoda napravila bio je „Motociklet”, a napajao ga je motor prikačen na ručke. Zapravo je bio jako nepouzdan, čak i opasan – tako da je ubrzo prekinuta proizvodnja.

Motocikl Slavia je predstavljen 1899., a mnogi pripisuju zasluge Škodi za njegovu kreaciju. Tada je prva fabrika motocikla u Evropi počela sa radom.

Škoda od 1905. do 1940.

Škoda je počela sa proizvodnjom automobila već 1905. Što je čini najstarijim proizvođačem automobila u Češkoj, nakon kompanije Tatra. Prvi model je predstavljen pod nazivom Voiturette A.

Škoda je postala Škoda u 1925. godini, kada je kompanija Škoda Oružje izvršila akviziciju u cilju diverzifikacije svog portfolia i kupila Laurin & Klement. Nakon ove kupovine, proizvedeni automobili su se prodavali pod markom Škoda.

Za vreme velike ekonomske krize tokom 1930ih, Škoda je predstavila novu liniju automobila. Oni su imali nezavisno vešanje i bili su bazirani na modelima kompanije Tatra. Prvi put je bila korišćena na modelu Škoda 420 Standard, a postali su baza za Popular, Rapid, Favorit i Superb. Ova nova linija je takođe bila lider na tržištu do 1936. godine.

Škoda od 1939. do 1960.

Okupacija Čehoslovačke tokom Drugog svetskog rata je prouzrokovala da kompanija bude primorana da proizvodnju preusmeri u ratne svrhe. Proizvodili su delove za vojna vozila, avione i ostale delove oružja.

Usled bombardovanja savezničkih snaga, fabrike su bile potpuno uništene u periodu od 1940. do 1945.

Kada su fabrike obnovljene, Škoda je započela proizvodnju prvog posleratnog automobila, 1101 serije. U suštini je bio unapređeni Popular koji je bio predstavljen pre rata.

Škoda je 1948. godine postala deo planske privrede komunističkog režima, čime je bila odvojena od svoje roditeljske kompanije – Škoda oružja. Škoda je zadržala svoju reputaciju tokom ovog perioda, uprkos gubitku kontakta sa tehnološkim odeljenjima iz ne-komunističkih zemalja. Proizveden je čuveni Škoda 440 Spartak.

Škoda od 1960. do 1989.

Češka ekonomija je bila veoma dobra sve do 1960ih, kada je izgubila tempo sa ekonomijama zapada i novim tehnologijama. Škoda je nastavila da pravi nove i unapređene automobile – Octavia, Felicia, Rapid i MB linija – ali je proizvodnja zapravo tek porasla sa predstavljanjem modela Favorit 1987.

Škoda tokom 90ih

Sa političkim promenama koje je doneo pad Berlinskog zida, došli su i novi tržišni uslovi. Češka vlada i menadžment Škode tražili su stranog partnera kako bi obezbedili dugoročan uspeh kompanije i međunarodnu konkurentnost.

Odluka je pala na Volksvagen, a zajedničko ulaganje je započeto 1991. godine. Škoda je postala četvrti brend u Volksvagen grupi, pored brendova Audi, Seat i naravno, Volksvagen. Od tada, Škoda je samo dobijala na snazi, sa stvaranjem mnogih uspešnih modela.

Škoda danas

Škoda je postala kompanija koja je od predmeta šale postala vredan brend. Škoda je konstantno na vrhu kada su u pitanju ankete zadovoljstva potrošača. Kompanija je uključena u budućnost autoindustrije, što pokazuje njihov koncept električnog SUV automobila.

Zanimljivosti o kompaniji Škoda

  1. Škoda je osvajala RAC Reli šampionat u svojoj klasi 17 godina zaredom, sa svojim modelom 130LR Estelle;
  2. Škoda je počela kao proizvođač bicikla, zato što jedna nemačka kompanija nije želela da popravi bicikl jednom od osnivača.
  3. Tokom 70ih, Škoda je imala veliki uspeh u motosportu sa modelima 110R i 130R.
  4. Čuvena italijanska dizajnerska kuća Bertone, koja je između ostalog dizajnirala Lamborghini Miuara i Countach je osmislila Škoda Favorit.
  5. Skoro polovina automobila u Češkoj su marke Škoda.

Modeli Škoda automobila koje otkupljujemo

Ovo su modeli Škoda automobila trenutno u proizvodnji, a najvažnije od svega je što mi vršimo otkup automobila Škoda svih vrsta.

  • Škoda Octavia
  • Škoda Kodiaq
  • Škoda Superb
  • Škoda Fabia
  • Škoda Rapid
  • Škoda Citigo

Pored modela trenutno u proizvodnji, vršimo otkup starih Škoda automobila, kao što su:

  • Škoda Yeti
  • Škoda Felicia
  • Škoda Favorit
  • Škoda 125
  • Škoda 130 – 135
  • Škoda 120
  • Škoda 105

Ukupan broj prodatih Škoda automobila u Evropi 2016. godine

Prema najažurnijim podacima o svetskoj prodaji, Škoda ostvaruje konstantan rast prodaje usled lansiranja novih modela automobila. Prošle godine je ostvarena prodaja na evropskom tržištu u iznosu od 654.652 vozila.

Ovo su automobili marke Škoda koje smo otkupili do sad

Do sada smo otkupili veliki broj najrazličitijih automobila, a među njima i ove modele Škoda automobila: