Mali servis i veliki servis automobila – na koliko se rade i šta spada u popravke?
Mali servis i veliki servis automobila predstavljaju redovno održavanje vozila sa ciljem besprekornog i dugoročnog funkcionisanja.
Svi dobro znamo da je mali i veliki servis potrebno raditi nakon određenog vremena i pređene kilometraže, dok ćete u nastavku teksta dobiti precizne informacije o tome na koliko se radi veliki servis i mali servis i šta spada u ovaj tip održavanja.
Dobro je poznato da su veliki i mali servis poskupeli u poslednjih nekoliko godina, tačnije 15% prema podacima sa kraja 2022. godine.
Ranije je za mali bilo potrebno izdvojiti u proseku 10.000 dinara, a za veliki između 40.000 i 50.000 dinara, dok je od poskupljenja, za mali neophodno izdvojiti makar 12.000, a za veliki između 50.000 i 60.000 dinara.
Ukoliko želite da prodate staro vozilo, te smatrate da je trošak registracije apsolutno nepotreban, budite slobodni da nas kontaktirate.
Naša agencija za otkup polovnih automobila otkupljuje sve vrste polovnjaka u bilo kom stanju, po realnim cenama, brzo, praktično i efikasno!
Mali servis – šta je mali servis, na koliko se radi i šta se menja?
Mali servis spada u redovno održavanje vozila nakon određenog vremena i pređenih kilometara. Ukoliko želite da vozite i putujete bezbedno, udobno i bez ikakvih problema, obavezno ga uradite na vreme, a naročito ukoliko planirate neko duže putovanje.
Mali servis kao vrsta preventive
Mali servis možete posmatrati kao vrstu preventive od većih kvarova. Tokom određenog perioda i vožnje prosto dolazi do zapušenja i slabljenja funkcije određenih unutrašnjih delova.
Kako se ovi sitni problemi ne bi pretvorili u nešto mnogo veće, preporučuje se održavanje automobila uz veliki i mali auto servis. Malim servisom se osim preventive za dalje kvarove postiže i veća efikasnost tokom vožnje i bolji rad pojedinih delova.
Kada razmišljate o tome da li da uradite auto servis na vreme ili ne, pretvorite ga u jednu vrstu uštede, uštede od troškova koje bi vam priredili veći kvarovi.
Primera radi, ulje za motor posle određenog broja pređenih kilometara kreće da gubi svoju viskoznost usled kontaminacije od strane delova motora prilikom sagorevanja goriva. Kod polusintetičkih je to nakon 10.000km i 15.000km kod sintetičkih.
Gubljenje viskoziteta odražava se na efikasnost, pa se ulje koristi sve više i više, a samim tim i brže troši. Ovo je jasan pokazatelj da je došlo vreme za njegovu zamenu, što je jedna od osnova malog servisiranja.
Ukoliko se zamena ne obavi na vreme, potencijalno može doći do ozbiljnije havarije i kvara motora.
Na koliko se radi mali servis?
Glavno pitanja u ovom slučaju jeste: Na koliko km se radi mali servis?
Ne može se sa potpunom preciznošću istaći za mali servis na koliko km se radi, s obzirom na različit intenzitet i način vožnje, uslove, kao i tip vozila. Pa ipak, kao parametar se uzima da ga nije potrebno raditi ispod pređenih 5km, kao i da je 15km maksimum, koji ne bi trebali prelaziti bez novog servisa.
Ukoliko ekstremni uslovi vožnje, kao što su vrućine ili hladnoće, gradska vožnja, kao i konstantna opterećenost određenim teretom predstavljaju vašu svakodnevnicu, onda je redovnije obavljanje malog servisa više nego potrebno.
Odlična preporuka jeste i da pratite uputstva proizvođača, a ono što je verovatno i najvažnije, jeste da pratite instrukcije vašeg mehaničara nakon svakog servisa.
Oni koji voze novije modele automobila će na instrument tabli dobiti obaveštenje o tome kada je vreme za obavljanje malog servisa. Ukoliko ste i sami vlasnik modernijeg vozila, možete biti bezbrižni, ali morate biti jednako odgovorni.
Potrebno je da znate da redovno i na vreme obavljeni veliki i mali servis pre prodaje podižu cenu prilikom otkupa polovnih automobila, koju vršimo u skladu sa svim realnim parametrima i činjeničnim stanjem.
Mali servis šta se menja?
Nakon čitanja ovog dela teksta ćete se u potpunosti upoznati sa svim segmentima servisa i saznati za mali auto servis šta obuhvata. Verujemo da među vama ima i onih mlađih, manje iskusnih vozača, koji se do sada nisu upoznali sa svim pojedinostima malog servisa.
Sada je pravo veme da saznate šta podrazumeva mali servis:
- Zamena motornog ulja – u redovima iznad i primeru koji smo dali ste mogli da se upoznate sa važnošću redovne zamene ulja. Proverite tip ulja i nakon koliko se menja, ali obratite pažnju i na to kakvi su uslovi i način vožnje;
- Zamena filtera motornog ulja – u isto vreme kada i zamena motornog ulja;
- Zamena filtera vazduha – iako mnogi proizvođači preporučuju zamenu na svakom drugom servisu, i ovde dosta toga zavisi od okolnosti. Filter vazduha je deo koji skuplja sve prljave čestice koje bi inače završile u cilindrima motora, pa je izuzetno važan segment za funkcionisanje. Uvek se preporučuje kompletna zamena, a ne samo čišćenje i to zato što se čišćenjem ne mogu ukloniti sitne čestice prljavštine koje se natalože na filter vazduha;
- Zamena filtera kabine (filtera klime) – na koliko će se često menjati filter kabine najviše utiče zagađenost vazduha, ali i ponašanje automobila usled ovih okolnosti. U svakom slučaju je zamenu idealno obaviti jednom godišnje, tj. za svaki mali servis;
- Filter goriva – kod benzinaca filter goriva nije potrebno menjati nekada i sve do pređenih 100.000km, dok kod nekih modela ne postoji klasičan filter. Kod dizelaša se menjaju na najviše 60.000km, ali se provera stanja svakako obavlja posle pređenih 30.000km.
Veliki servis i sve što je potrebno da znate
Veliki servis slično malom servisu spada u redovno održavanje vozila koje će vam omogućiti bolji i efikasniji rad automobila, sigurniju vožnju i preventivu od većih kvarova.
Šta je veliki servis i zbog čega se radi?
Veliki servis je zamena zupčastog kaiša/lanca, radi bezbedne i sigurne vožnje, sa istom preventivnom namenom kako ne bi došlo do većih kvarova u budućnosti.
Kako bi motor sa unutrašnjim sagorevanjem radio normalno, potrebno je da sva četiri takta rada motora budu usklađeni, očekuje se da rad kolenastog vratila motora bude usklađen sa bregastim vratilom i ventilom, a to je osnovna uloga zupčastog kaiša.
Kako bi radili usklađeno, neophodno je da zupčasti kaiš ili pogonski lanac koji ih povezuju budu ispravni.
Usled oslabljivanja i rastezanja kaiša ili kada dođe do preskakanja zubaca na kaišu, dešava se da motor ne možete upaliti, niti ugasiti. Tada je potreban veliki servis.
Na koliko se radi veliki servis?
Bilo da vaše vozilo ima kaiš ili lanac, nije toliko važno, s obzirom da i jedna i druga varijanta imaju prednosti i mane. Ono što je važno jeste redovna zamena kada za to dođe vreme, kako bi se sprečile druge, mnogo ozbiljnije havarije.
Nije moguće u potpunosti izmeriti kolika je trenutna pouzdanost zupčastog kaiša, pa zato postoji predviđeni period nakon koga se obavlja zamena. Kada se obavlja prvi veliki servis na koliko se radi je najčešće pitanje?
Odgovor na pitanje na koliko km se radi veliki servis je na između 100.000km i 120.000km ukoliko je u pitanju prvi, dok se svaki sledeći obavlja na između 60.000km i 100.000km. Pored kaiša se menjaju i ostali rezervni delovi sistema razvoda.
Razlog zbog čega je svaki sledeći veliki servis nakon prvog velikog servisa potrebno obaviti u češćim vremenskim intervalima, jeste to što ostali auto delovi već iza sebe imaju određeni radni vek, pa njihova slabija funkcionalnost može uticati na zupčasti kaiš.
Period zamene lanaca se razlikuje. Nekada može pouzdano da služi znatno duže nego što to rade zupčasti kaiševi, dok je u drugim slučajevima potrebna zamena gotovo u isto vreme kao kod vozila sa kaiševima.
Pozitivno je to što će vas lanac “obavestiti” kada dođe vreme za zamenu, tako što počne da se čuje pri startovanju vozila.
Šta spada u veliki servis?
Ukoliko imate svoje prvo vozilo ili jednostavno niste dovoljno upoznati sa zanimljivostima iz auto-moto sveta, a dolazi vreme za veliki servis šta spada u ove aktivnosti?… sigurno je jedno od pitanja koje vas interesuje.
Obavezno se raspitajte koliko košta veliki servis, a videli ste na samom uvodu teksta da je došlo do poskupljenja. Iako savetujemo da se uporedi cena velikog servisa na više mesta i odabere najisplativija opcija, ipak nemojte oklevati sa servisiranjem.
Obavljanje velikog servisa na vreme donosi brojne pogodnosti za vozača kao što su duži životni vek vozila, štednja goriva, bezbedna vožnja, manji rizik od budućih kvarova.
Ukoliko ipak smatrate da vaše staro vozilo nema poente registrovati, s obzirom da je gotovo na izdisaju, havarisano ili prosto pokvareno usled istrošenosti, kontaktirajte nas jer vršimo najisplativiji otkup starih automobila.
Evo i šta sve spada u veliki servis automobila:
- zamena zupčastog kaiša ili lanca;
- zamena vođica, odnosno rolera;
- zamena zatezača, odnosno španera;
- zamena ostalih delova seta zupčenja;
- zamena vodene pumpe ukoliko je u sistemu zupčenja;
- zamena trakastog kaiša i zatezača trakastog kaiša;
- zamena rolera trakastog kaiša.
Kada se radi veliki servis, zamena vodene pumpe može i ne mora da bude deo servisa. Pratite preporuke proizvođača i savete majstora, s obzirom da kod nekih modela vodena pumpa može raditi savršeno dugi niz godina.
Još jedna mala napomena kada je u pitanju zupčasti kaiš: Ne dozvolite da vas prevari njegov očuvan izgled, s obzirom da on iako može delovati kao da mu ne treba zamena, vremenom posle određene kilometraže gubi svoju efikasnost.
Nadamo se da je tekst bio dovoljno koristan, kao i da sada imate sve potrebne informacije koje se tiču toga šta pripada malom servisu, šta je veliki servis, koje popravke se podrazumevaju, kao i na koliko kilometara se radi veliki servis i mali servis.
Prilikom otkupa vozila sa naše strane, da li je ono servisirano ili nije, ne pravi neku razliku, osim u ceni koju ćemo ponuditi. Možete nas kontaktirati ukoliko imate bilo kakvo vozilo na prodaju, pa makar ono bilo potpuno havarisano i neupotrebljivo.
Vršimo otkup havarisanih vozila i otkup automobila na kilo po najboljim mogućim cenama. Dolazimo na vašu adresu, obavljamo šlepanje i dajemo novac na ruke!
Budite slobodni da nas pozovete kako za automobile, tako i za teretnjake i dvotočkaše, jer bez ikakvih problema obavljamo otkup motora i otkup teretnjaka.
Radujemo se budućoj saradnji!