Otkup Trabant automobila
Predstavljamo vam nekadašnju nemačku fabriku automobila Trabant. Fabrika je otvorena 1957. godine, a ugašena je 1991. godine. Trabant je bio najčešće vozilo u Istočnoj Nemačkoj, a masovno je izvožen u zemlje komunističkog bloka, ali i van nje, u Holandiju, Grčku, Veliku Britaniju, Belgiju, Jugoslaviju, pa čak i neke zemlje Afrike.
U vreme uvođenja u proizvodnju, glavne prednosti Trabant automobila su bile solidan prostor za smeštaj četiri odrasle osobe i prtljag u kompaktnoj, lakoj i izdržljivoj karoseriji, brzina i trajnost. Vremenom je u kolektivnoj svesti ovaj automobil postao simbol Istočne Evrope.
Kada i kako je nastala Trabant fabrika automobila
Prvi automobil koji je izasao sa proizvodnih traka ove nemačke fabrike na tržištu se našao 7. novembra 1957. godine. Bio je to relativno napredan automobil kada je formalno predstavljen sledeće godine, sa pogonom na prednje točkove, jedinstvenom konstrukcijom i nezavisnim ogibljenjem. Najveći nedostatak Trabanta bio je njegov motor.
Do kasnih pedesetih godina prošlog veka mnogi mali zapadnoevropski automobili (kao što je recimo Renault) imali su čistije, efikasnije četvorotaktne motore, ali proračunska ograničenja i nedostatak sirovina zahtevali su da Trabant ispod haube koristi zastareli (ali jeftini) dvotaktni motor.
Tokom više od trideset godina kontinuirane proizvodnje, automobil je pretpreo sitne, uglavnom kozmetičke izmene, pa je u odnosu na većinu modela koji su se u to vreme proizvodili ovaj automobil postao zastareo i neefikasan. Dvotaktni motor u Trabantu nije imao dovoljnu snagu da odgovori zahtevima vremena i proizvodio je preterane količine izduvnih gasova.
Ipak, u uslovima nedovoljne ponude putničkih vozila i ovakav automobil je bio veoma poželjna imovina u onim siromašnim zemljama. Oni kojima je bila odobrena kupovina Trabanta su nakon uplate čekali i po više godina na isporuku. Zato se ovaj automobil često navodi kao primer nedostataka planske ekonomije i centralizovanog planiranja.
Trabant modeli koji su se proizvodili
Za 34 godine proizvedena su svega četiri tipa vozila. Model P50, poznatiji kao Trabant 500, proizvođen je od 1957. do 1962. godine. Trabant 600 je u proizvodnji bio od 1962. do 1964. godine, a nakon toga počinje proizvodnja najdugovečnijeg modela 601 koji je se u proizvodnji zadržao od 1963. do 1991. godine. Tokom 1990. i 1991. godine u proizvodnji je bio Trabant 1.1 sa Folksvagenovim motorom zapremine 1.043 cm3.
Trabant 601 je izrađivan u četiri osnovna modela:
- Trabant 601 Standard (kao limuzina, i karavan), ovo je najpoznatiji model Trabanta.
- Trabant 601 S – sa dodatnom opremom kao što su svetla za maglu, hromirani branici, bele stop lampe i slično (kao limuzina i karavan).
- Trabant 601 DeLuxe – dodatna oprema kao i 601 s, s tim što je pravljen kao dvobojni model.
- Trabant 601 Kübel – verzija bez vrata i krova. Rađeno kao specijalno vojno vozilo, nije bilo u slobodnoj prodaji.
Zanimljivosti o brendu Trabant
- Plastična karoserija nije bila podložna koroziji i nije je bilo moguće ulubiti. U slučaju lomljenja, elementi karoserije su se veoma lako menjali.
- Poseban kuriozitet predstavljaju činjenice da je prosečan životni vek Trabanta bio neverovatnih 28 godina i da je očuvan polovan Trabant često koštao više nego nov, jer je na isporuku novog trebalo čekati i po nekoliko godina.
- Trabant ima kultni status u Nemačkoj i među tjunerima Centralne Evrope. Neki modifikovani primerci se koriste za reli trke. Stariji modeli su postali popularni kod kolekcionara u Sjedinjenim Američkim Državama zbog niske cene i relaksiranja ograničenja na uvoz oldtajmera.
Trabant modeli koje otkupljujemo
Mi smo firma koja vrši otkup Trabant automobila svih vrsta i modela. Bez obzira na stanje vozila, pređenu kilometražu ili enterijer, na vaš poziv izlazimo na lice mesta bilo gde u Srbiji. Fer i korektan dogovor uz realnu cenu nakon inspekcije vašeg vozila je garantovan. Isplata se vrši na licu mesta.