Otkup Dodge automobila
Kako je nastala kompanija Dodge i kada
Dodge je nastao 1900. godine, a osnovali su ga braća Dodge – Horas i Džon. U početku je kompanija bila poznata kao Dodge Brothers Company i bavila se prodajom bicikla. Međutim, za dve godine postojanja je postala veliki dobavljač osovina, motora i transmisije automobilskoj industriji.
Kompanija je bila neverovatno uspešna još od početka i imala je odličnu reputaciju još od ranih faza u svom veku. Dodge je svoje prve korake u auto industriji napravio sa proizvodnjom šasija i motora za kompaniju Ford. Međutim, sa velikim rastom tražnje i razvojem auto industrije, braća su odlučila da se oprobaju u proizvodnji sopstvene linije vozila, jer im je dosadilo da zavise od Forda.
Nakon godina izgradnje delova za Ford, braća Dodge su vredno radila na uspostavljanju svoje kompanije i predstavljanju svog prvog automobila. Model 30 debitovao je 1914., a do kraja godine je proizvedeno 249 vozila.
Do 1916. automobili braće Dodge su bili drugi po popularnosti na američkom tržištu, odmah posle Fordovog modela T.
Posle smrti braće Dodge 1920. kompanija je bila prodata za tadašnjih rekordnih $146 miliona, a kasnije kompaniji Chrysler. Do tog trenutka, prodaja Dodge automobila na američkom tržištu je pala na 7. mesto.
Period od 1920 – 1940
Na početku 1920. Dodge je imao godišnju proizvodnju od 104.000 jedinica. Nažalost, uspeh nije potrajao, a oba brata su umrla od gripa influenze. Sledeće godine je kompanija napravila dogovor sa braćom Graham i proširila kapacitet na proizvodnju kamiona.
Ubrzo je kompanija predstavila svoj prvi čelični kupe i poboljšala svoju prodaju na drugo mesto na celokupnom tržištu SAD. Međutim, iz nepoznatog razloga, žene osnivača su prodale kompaniju konzorcijumu u Nju Jorku za 146 miliona dolara. Do 1928. Dodge je bio na 7. mestu prodaje u SAD, kada je kupljen od strane Chrysler-a.
Do kraja 1930. kompanija je krenula sa fokusom na izgradnju pouzdanih, sigurni i efikasnih automobila, i predstavila je vozila sa prednjim vešanjem sa amortizerima, automatskom kontrolom svećica i fabričkim nerđajućim karoserijama.
U narednim godinama je započeta proizvodnja 8-cilindričnih motora, šoferšajbni V-tipa, zapečaćenih farova i farbe u više boja, a to su bili prvi primerci u industriji.
Period od 1940 – 1980
U toku rata je proizvodnja u potpunosti preorijentisana na ratnu mašineriju. Tada je kompanija predstavila šestocilindrične motore sa većom kompresijom, koja je omogućavala veći obrtni momenat i više konjskih snaga.
Tokom 50ih, Dodge je predstavio svoj prvi kupe sa tvrdim krovom i spuštajućim prozorima. Zatim su prešli na proizvodnju čeličnih karavana i kabrio modela – Indianapolis 500, koji ima više od 701 kopije raznih proizvođača širom sveta. Do 1957. Dodge je smanjio veličinu svojih modela.
Tokom 60ih, Dodge je započeo proizvodnju muscle automobila i predstavio je mnoge modele sa visokim brojem konjskih snaga i velikim obrtnim momentom. Najpoznatiji modeli tog vremena su: Dart 330, Charger iz 1967 i Challenger iz 1969. Tokom 70ih, Dodge je nastavio sa izgradnjom trkačke reputacije i smanjio je veličinu porodičnih modela, a proizvedeni su mnogi novi Charger i Challenger modeli.
Period od 1980 – 2000
Naftna krizа iz 1980ih je primorala Dodge da preusmeri svoje napore na proizvodnju efikasnijih vozila koja su bila priuštiva, a pritom su imala dobru potrošnju. Uvedeni su mnogi novi modeli – Daytona, Omni, Shadow, Lancer Shelby i koncept Dodge Viper (danas jedan od najpoznatijih sportskih automobila).
Do 1990ih, kompanija je bila usmerena na predstavljanje koncept modela, nego na proizvodnju vozila. Neki od najboljih koncept modela bili su Viper GTS, Copperhead, Sidewinder, Powerwagon i Charger. Kompanija je doživela novi talas popularnosti i nastavila je da predstavlja nove modele tokom godina.
Dodge danas
Dodge je od 2009. godine pod vlasništvom FCA grupacije. Napravljeno je prestrukturiranje 2014. godine, kada je brend pozicioniran pretežno na performanse i postavljen između brendova Chysler i Alfa Romeo.
Zanimljivost o kompaniji Dodge
- Dodge se na početku bavio proizvodnjom bicikla.
- Takođe su se bavili proizvodnjom šporeta.
- Tokom Drugog svetskog rata Dodge se bavio proizvodnjom ratnih mašina.
- Lamborghini je napravio prvi motor za Viper.
- Prvi automobil sa potpuno čeličnom karoserijom je bio Dodge.
Modeli Dodge automobila koje otkupljujemo
Ovo su modeli Dodge automobila trenutno u proizvodnji, a najvažnije od svega je što mi vršimo otkup Dodge automobila svih vrsta.
- Dodge Charger
- Dodge Challenger
- Dodge Viper
- Dodge Dart
- Dodge Journey
- Dodge Nitro
- Dodge Avenger
- Dodge Caliber
- Dodge Ram
Pored modela trenutno u proizvodnji, vršimo otkup starih Dodge automobila, kao što su Stratus, Neon, Durango, Interpid, Grand i ostali.
Ukupan broj prodatih Dodge automobila u 2016. godini
Dodge je zvanično na tržištu Evrope od 2006. godine, kada je brend bio pod vlasništvom Dajmlera. U početku je imao zadovoljavajuću prodaju, koja je kasnije opadala. Zvanično je povučen sa evropskog tržišta 2011. godine. Dodge se danas prodaje preko nezvaničnih uvoznika, a po zvaničnim podacima je prošle godine prodato tek 620 automobila.
Ovo su automobili marke Dodge koje smo otkupili do sad
Do sada smo otkupili veliki broj najrazličitijih automobila, a među njima i ove modele Dodge automobila: