Otkup Isuzu automobila
Isuzu je japanski proizvođač automobila, komercijalnih vozila, kamiona i autobusa sa sedištem u Tokiju. Isuzu ima montažne i proizvodne pogone u Fudžisavi, kao i u prefekturi Točigi i Hokaido. Isuzu brendirana vozila se prodaju na većini komercijalnih tržišta širom sveta. Isuzuov primarni fokus na tržištu je komercijalni dizelski pogon, autobusi i građevinarstvo. U nastavku pogledajte neke osnovne karakteristike i istorijske činjenice o kompaniji Isuzu.
Kada i kako je osnovana fabrika automobila Isuzu
Kompanija Isuzu osnovana je 1916. godine od strane japanskog proizvođača nafte Tokyo Gas Company u saradnji sa Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. Dve godine kasnije pokrenuta je tehnička saradnja sa kompanijom Wolseley Motors Limited, koja daje ekskluzivna prava na proizvodnju i prodaju Wolseley vozila u Istočnoj Aziji. Prvi putnički automobil koji je proizveden u Japanu, Wolseley A9 model stigao je 1922. godine.
CP kamion je usledio dve godine kasnije, a do 1927. godine izrađeno ih je ukupno 550. Godine 1933. Ishikawajima Automotive Works se spojio sa DAT Automobile Manufacturing Inc. (prethodnikom Nissan-a) i promenio ime kompanije u Automobile Industries Co., Ltd. Proizvodi ove kompanije, koji se prodaju kao „Sumiya“ i „Chiyoda“, preimenovali su kompaniju u Isuzu 1934. godine, nakon sastanka sa ministarstvom za trgovinu i industriju japanske vlade (MITI).
Automobile Industries je 1937. godine reorganizovan i formirana je nova kompanija, Tokio Automobile Industries Co., Ltd. Osnovana je sa kapitalom od 1.000.000 jena. Tek 1949. godine Isuzu je konačno usvojen i zvanično kao ime kompanije. U međuvremenu, 1942. godine Hino Heavy Industries se odvojio od Isuzu, postajući odvojena korporacija. Proizvodnja kamiona (TKS40 i TU60) započeta je ponovo 1945. godine, uz dozvolu okupacionih vlasti. Počevši od 1953. godine putnički automobil Hillman Minx proizveden je pod licencom Rootes grupe. Minx je ostao u proizvodnji sve do 1962. godine, i nakon uvođenja u serijsku proizvodnju prvog automobila Isuzu iz 1961. godine – Bellela.
S obzirom na to da je kompanija bila prilično mala, a automobili koji su se proizvodili su u to vreme bili previše veliki i skupi za japansko tržište, Isuzu je proveo neko vreme tražeći komercijalnog partnera. Pod pritiskom MITI-a, koji su pokušavali da ograniče broj proizvođača automobila u Japanu, saradnja sa Fuji Heavy Industries-om (Subaru) započela je 1966. godine. Ova zajednička prodajno-službena saradnja smatrana je prvim korakom ka eventualnom spajanju. Subaru 1000 je čak prikazan u Isuzuovoj godišnjoj brošuri za vozila iz 1967. godine, kao pogodno dopunjavanje većoj liniji Isuzu. Ova veza je završena 1968. godine, kada je formiran ugovor sa Mitsubishi-jem. Ipak, ova saradnja se završila još brže, do 1969, a sledeće godine sa Nissan-om je usledila jednako kratkotrajna saradnja. Nekoliko meseci kasnije, u septembru 1971. godine, General Motors je potpisao ono što se kasnije dokazalo i ispostavilo kao trajni kapitalni sporazum.
Saradnja sa General Motors-om
Prvi rezultat GM-a sa 34% udela u Isuzuu vidjen je 1972. godine, samo nekoliko meseci kasnije, kada Chevrolet LUV postaje prvo Isuzu vozilo koje se prodaje u SAD. Da bi simbolizovao novi početak, Isuzu je takođe razvio novi logo, 1974. godine, sa dva vertikalna stuba koji su stilizovani prikazi prvog sloga “I” i “SU” („Isuzu“). Iste, 1974. godine Isuzu je predstavio Gemini, koji je zajedno sa General Motorsom proizvođen kao T-car. Prodavan je u Sjedinjenim Državama kao Buick-ov Opel od Isuzua, a u Australiji kao Holden Gemini. Isuzu izvoz se značajno povećao i zbog toga što je mogao da koristi GM mreže, od 0,7% proizvodnje u 1973. godini do 35,2% do 1976; dok je ukupna proizvodnja u istom periodu porasla više od četiri puta. Kao rezultat zajedničkog ulaganja GM-a, Isuzu motori su takođe koristili postojeće GM divizije (neki Chevrolet automobili na tržištu imali su Isuzu pogonske jedinice, npr. Chevette i ranije S10 / S15 kamioni proizvedeni pre 1985. godine).
Isuzu je 1981. godine počeo da prodaje potrošačka i komercijalna vozila pod sopstvenim brendom u Sjedinjenim Državama. Isuzu Pick Up je bio prvi model koji je prodavan kao Isuzu, a ne kao Chevrolet ili Buick.
Aktuelni Isuzu modeli koji se proizvode
- D-Max – pikap kamionet, najprodavaniji dizel automobil ove kompanije, proizvodi se od 2002. godine
- Isuzu D-Max druga generacija – proizvodi se od 2011. godine
- Isuzu Mu-X, nadograđena verzija Isuzu D-Max, proizvodi se od 2013. godine
Pored toga, u proizvodnom asortimanu ove kompanije nalazi se i još 11 modela komercijalnih vozila, kao što su kamioni i autobusi kao imaju možda čak i širu globalnu primenu nego kada su u pitanju putnički automobili.
Zanimljivosti o Isuzu kompaniji
- Kompanija je dobila naziv po japanskoj reci Isuzu
- Reč Isuzu prevedena na engleski znači „pedeset zvona“
- Isuzu automobili izvoze se u sve zemlje sveta, izuzev Severne Koreje, SAD i Kanade.
Isuzu automobili koje otkupljujemo
Iako Isuzu automobili imaju reputaciju da su veoma pouzdani i izdržljivi, kao uostalom i sva vozila japanskih proizvođača, svakom automobilu pre ili kasnije dođe kraj. Mi vršimo otkup Isuzu automobila svih modela i godišta, bilo da su u pitanju samo polovna vozila ili havarisana.