Sportski automobili na Ženevskom sajmu

Na 85. Ženevskom motor šou predstavljeno je mnoštvo noviteta, ali posebno interesovanje, kao i svake godine, vlada za sportske verzije automobila. Nezavisno od toga kojoj klasi pripadaju i koja im je cena, sportski modeli su još jednom pomerili granice. Voleli bismo da baratamo njima i za otkup polovnih automobila, ali znajući njihove cene, znamo i da takav otkup automobila mogu da priušte samo pravi bogataši, pa je veća verovatnoća otkup havarisanih sportskih automobila. Ipak, to nije tema pa pogledajte šta se sve moglo videti na ovogodišnjem Sajmu u Ženevi.

Među ljubiteljima sportaka najveće interesovanje vlada za supersportski model Koenigsegg Regera. U skladu sa svojom reputacijom, švedski auto brend je još jednom opravdao očekivanja lansiranjem moćnog modela čiji napredni hibridni pogonski sklop ima jačinu veću od 1.500 ks.
Bugatti je u Ženevi najavio kraj proizvodnog ciklusa za nekada najbrži model na planeti Veyron, predstavljanjem završnog modela sa simboličnim nazivom Bugatti Veyron La Finale.

McLaren je predstavio dva modela. Jedan je P1 GTR, ultimativna trkačka varijanta McLaren-ovog hipersportskog modela P1, a drugi McLaren 675LT, naslednik modela 650S, koji nosi oznaku po svom 3.8 twin-turbo V8 agregatu jačine 675 konja, dok se skraćenica LT odnosi na izduženi zadnji deo (Long Tail).

Na Paganijevom štandu ponovo je bio izloženi egzotični Pagani Huayra, a njegov najveći konkurent Lamborghini predstavio je posebnu verziju Aventador SV sa V12 agregatom koji proizvodi 750 ks.

Nemački Porsche imao je dva debitantska bisera – dugo očekivani Cayman GT4 sa 385 ks i ubraznjem do stotke za 4,4 sekunde, kao i još zanimljiviji 911 GT3 RS, verziju kultnog 911 Porsche-a koju pokreće šestocilindarski boxer agregat jačine 500 ks.

Audi je u Ženevi samo potvrdio svoju reputaciju kada su u pitanju sportski modeli, premijerom Audi R8 modela sa S Tronic transmisijom i dve opcije motora – V10 koji proizvodi 540 ks i snažniji V10 plus sa 610 ks. Nemački gigant predstavio je i novu električnu verziju Audi R8 e-tron sa 462 ks, koja brzinu od 100 km/h dostiže za sveg 3,9 sekunde.

Zaljubljenicima u sportske automobile veliku pažnju je privukao i debi Ferrari 488 GTB-a ispod čije haube se nalazi moćni 3.9 V8 twin-turbo motor sa 670 ks, koji ovom modelu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 3 sekunde, dok je za brzinu od 200 km/h novom Ferrari-ju potrebno 8,3 sekunde.

Pored opisanih top sportskih modela, na sajmu u gradu kraj Ženevskog jezera izloženi su i cenovno dostupniji automobili. Među njima se izdvajaju nova Honda Civic Type R sa 310 ks (iz Honde tvrde da je to trenutno najbrži svetski automobil sa prednjim pognom), zatim novi Ford Focus RS sa 4×4 pogonom i 320 konja, kao i nova, snažnija Škoda Octavia RS sa 230 ks.