40 godina kasnije – novi GTB Ferrari

GTB-Ferrari

Na aktuelnom Ženevskom salonu automobila svoj svetski debi imao je i Ferrari 488 GTB, koji će u gami italijanskog proizvođača naslediti sadašnji model Ferrari 458 Italia. Teško da će ikada zaživeti za otkup polovnih automobila, osim možda kao havarisana vozila za otkup u Beogradu i Srbiji. No da se vratimo na temu.

Kada se 1975. godine pojavio automobil 308 GTB, prvi ferarijev model sa V8 agregatom postavljenim po sredini zadnjeg dela vozila, bio je to revolucionari napredak u auto industriji. Čitavih 40 godina kasnije, iz ferarijevih pogona stiže model 488 GTB sa performansama koje ponovo pomeraju granice.

U odnosu na svog prethodnika, trenutno aktuelnog Ferrari 458 Italia modela, 488 GTB imaće inovativni dizajn, ali i potpuno novi V8 motor sa turbo punjenjem.

Novi model karakterisaće mnoštvo dizajnerskih inovacija, što će ga učiniti vizuelno agresivnijim u odnosu na Ferrari 458. Između ostalog, 488 GTB imaće potpuno nova prednja i zadnja svetla, drugačije branike, izmenjene lukove blatobrana, velike vazdušne otvore na bokovima, redizajnirani difuzor itd.

Unapređenja enterijera neće biti tako drastična, ali su lako uočljiva – instrument tabla je nešto drugačija, sa redizajniranim prekidačima, otvori za ventilaciju su sada okrugli, sedišta imaju nove presvlake, a primetne su i inovacije interfejsa i grafičkih rešenja infotainment sistema.

Ferrari 488 GTB pretrpeo je i aerodinamička unapređenja koja doprinose 50% boljem prijanjanju u odnosu na prethodnika. Model je dugačak 4.568 mm, širok 1.952 mm i visok 1.213 mm.

Da bi svoja vozila prilagodio novim ekološkim ograničenjima, Ferrari je još ranije najavio početak ugradnje agregata sa turbo punjenjem, a Ferrari California je ovakav motor dobio 2014. godine i tako postao prvi model italijanskog proizvođača sa turbo motorom. Sada je to urađeno i sa modelom 458 Italia, koji će sa novim motorom i novim dizajnom dobiti i nov naziv. Atmosferski motor V8 zapremine 4,5 litara koji proizvodi 570 ks i maksimalni obrtni momenat od 540 Nm biće zamenjen potpuno novim pogonskim agretatom. Ferrari 488 GTB pokretaće najnoviji 3.9 twin turbo V8 motor koji omogućava vrhunske rezultate kada su u pitanju izlazna snaga, vremena odziva i obrtni momenat. Ovaj motor dostiže maksimalnih 670 ks na 8.000 o/m, odnosno najveći obrtni moment od 760 Nm pri 3.000 o/m. Na zadnje točkove snaga motora se pronosi pomoću unapređenog sedmostepenog menjača sa dva kvačila (tzv. dual clutch transmisija).

Sve ovo omogućava novom Ferariju da za svega 3 sekunde dostigne brzinu od 100 km/h, dok do 200 km/h ubrza za 8,3 sekunde. Iz italijanske kompanije saopštavaju da je na test vožnji na stazi Fiorano Ferrari 488 GTB prešao krug za 1 minut i 23 sekunde.

7