Premijera Seat 20V20 koncepta u Ženevi
Španska auto kompanija Seat predstavila je na ženevskom motor šou svoj novi konceptualni automobil Seat 20V20. Na prezentaciji se publici obratio predsednik Seat-a Jirgen Stakman, koji je istakao da će se na ovom konceptu zasnivati razvoj kompanije i njenih modela u narednih pet godina, dakle do 2020. godine, zbog čega konceptualna verzija i nosi ime 20V20 (skraćeno od vizija 2020). U svakom slučaju, stariji modeli Seat-a su uvek rado viđeni gosti naših auto placeva za otkup automobila.
Seat 20V20 zamišljen je kao crossover automobil, dinamičnog dizajna zasnovanog na kombinovanju elemenata sportskog kupea sa četvoro vrata i elegancije SUV vozila, dok će njegova funkcionalnost biti na nivou karavanskih verzija automobila srednje klase. Ovaj predprodukcijski model je srednje veličine, dug 466 cm, sa međuosovinskim razmakom 279 cm i odstojanjem od tla (klirensom) 22,8 cm. Konceptna verzija odaje utisak vizuelno prepoznatljivog krosovera sa oštrim linijama tipičnim za novije generacije Seat-ovih modela, opremljenog LED svetlima specifičnog oblika i 20-inčnim aluminijumski felnama. Međutim, sigurno je da će serijska verzija biti izmenjena, ali ne drastično. Verovatno će imati točkove manjeg prečnika i više konvencionalnu unutrašnjost.
Enterijer će biti dovoljno komforan da se u njemu vozi pet odraslih osoba, a koristan prostor u prtljažniku obuhvataće sasvim solidnu zapreminu od 600 litara. Udobnost i bezbednost će dodatno biti poboljšani brojnim sistemima za asistenciju u sklopu Seat Connect tehnologije, kojom će Seat 20V20 biti opremljen. Multimedijalni sadržaji i bezbednosni sistemi koje nudi seatova napredna tehnologija besprekorno su integrisani i veoma jednostavni za rukovanje, sa većinom komandi koje reaguju na glas.
Ponuda agregata biće prilično široka. Kako je najavljeno u Ženevi, ispod haube 20V20 krosovera naći će se TSI i TDI benzinski i dizel agregati, koje proizvodi Volkswagen Gropu, matična seatova kompanija. Kupcima će biti dostupna varijanta sa prednjim pogonom i varijanta sa pogonom na sva četiri točka, a prenos snage na točkove vršiće se uz pomoć DSG menjača ili pomoću elektronski kontrolisanog sistema 4×4. Najjači benzinski agregat imaće snagu do 300 konja, dok će jačina dizel motora biti limitirana na 240 ks. Najavljena je i verzija opremljena hibridnom plug-in tehnologijom, koju će isključivo pokretati električna energija.
Iz Seat-a najavljuju da će njihov novi model sa fabričkih traka na tržište biti lansiran 2016. godine i da će se proizvoditi u škodinom pogonu u Češkoj. S obzirom da je za bazu iskorišćena MQB platforma, pretpostavlja se da će prvi seatov SUV model nositi naziv koji će biti u vezi sa imenom Leon, a kasnije će se verovatno proizvoditi i u Cupra varijanti.