Zabeleženo blago povećanje prodaje novih automobila u Srbiji
Kao i u prva dva meseca prošle godine, na našem tržištu se i početkom 2015. godine ostvaruju slični prodajni rezultati kada je reč o novim automobilima. Februarski blagi rast prodaje u odnosu na januar, bio je i očekivan, jer se ponavlja već nekoliko godina u nazad. Prognoze zasnovane na prodajnim podacima iz prethodnih godina ukazuju na to da će februarsko povećanje od 11% u odnosu na januar 2015. godine biti samo uvertira u prodajni rast koji je već tipičan za mart, mesec u čijoj drugoj polovini se održava tradicionalni Međunarodni salon automobila u Beogradu.
Bez obzira što broj prodatih automobila u februaru ove godine iznosi skromnih 1.292 auto jedinica, srpski auto dileri su zadovoljni, jer kako kažu, svaki prodati primerak više u odnosu na prethodni mesec je bolji od prodajne stagnacije na koju smo u Srbiji, na žalost već svi i navikli.
U poređenju sa januarom ove godine, tokom kojeg je prodato ukupno 1.160 vozila (otkup putničkih i lakih komercijanih automobila), najkraći mesec u godini februar, imao je za 11,4% više prodatih automobila, a isporučeno je 1.098 putničkih automobila, dok se prodaja lakih komercijalnih vozila zaustavila na 194 primerka pik-ap vozila, dostavnih vozila i kombija.
U Autočačku, našoj najuspešnijoj auto kući koja se bavi uvozom nivih automobila i njihovom plasmanom na srpsko tržište, kažu da je češka Škoda i dalje najpopularniji auto brend u Srbiji, pa je tokom februara kupcima isporučeno 245 škodinih vozila. Samo na osnovu ovog podatka može se zaključiti da Autočačak pokriva najmanje 20 % tržišta u Srbiji, što ukazuje na uspešno poslovanje faktički jedine naše nezavisne firme koja se bavi uvozom novih automobila. S obzirom na činjenicu da se nova Škoda Fabia tek pojavila na tržištu u Srbiji, da je Škoda Oktavia relativno nov i itekako aktuelan model, kao i da će na sajmu automobila u Beogradu biti predstavljena nova Škoda Superb, nakon čega će ući u prodajne salone u Srbiji, bez dileme će reputacija škodinih automobila na našem tržištu i dalje jačati, pa se očekuje da će Škoda zadržati lidersku poziciji i ostati prvi izbor kupaca u Srbiji.
Jedino su još Fiat (155) i Reno (126) imali više od 100 prodatih primeraka tokom februara. Pošto se od 20. do 29. marta održava Beogradski sajam automobila tokom kojeg će srpski uvoznici ponuditi različite kupovne pogodnosti, očekuje se veća zainteresovanost kupaca, što će verovatno dovesti do daljeg rasta prodaje.