Veliki proizvođači automobila u strahu da bi globalni nedostatak čipova mogao potrajati
Smatra se da je nedostatak čipova još veći time što je proizvodnja delom preusmerena na električne automobile. Sada je prisutna nestašica i drugih sirovina sa kojom se takođe treba boriti.
Bosch, koji je najveći svetski proizvođač autodelova, veruje da lanci snabdevanja poluprovodnicima u automobilskoj industriji više ne ispunjavaju uslove i ne zadovoljavaju potražnju tržišta.
Globalni nedostatak čipova i drugih sirovina
Proizvođači automobila, uključujući Ford, Volkswagen i Mercedes, i dalje pokušavaju da se izbore sa uticajem globalnog nedostatka čipova, a rukovodioci kompanija upozoravaju da će nedostatak silicijuma verovatno ostati nerešen problem.
Generalni direktor Volkswagen-a, Herbert Dies, izvršni direktor Mercedesa Ola Kalenius i predsednik upravnog odbora Ford Europe, Gunar Herman rekli su na Sajmu automobila u Minhenu u ponedeljak da je teško reći kada će ovo kompleksno pitanje biti rešeno.
Nemački Volkswagen, najveći evropski proizvođač automobila, izgubio je tržišni udeo u Kini kao rezultat nedostatka čipova, rekao je Dies.
„Nestašica poluprovodnika nas je znatno oslabila“, rekao je on. „U Kini smo više pogođeni nego u ostatku sveta. Zato gubimo udeo na tržištu.”.
Dies je rekao da se njegove kolege u Kini zalažu za više poluprovodnika, opisujući nedostatak čipova kao „zaista veliku zabrinutost“.
Dies je rekao da veruje da će problemi sa nedostatkom čipova početi da se smanjuju kako se države budu oslobađale virusa Covid-19, ali očekuje da će još neko vreme postojati opšti nedostatak poluprovodnika.
Električni automobili su takođe bitan faktor
U međuvremenu, Gunar Herman iz Ford Europe procenjuje da bi se nedostatak čipova mogao nastaviti do 2024. godine, dodajući da je teško tačno odrediti kada će mu doći kraj.
Smatra se da je nedostatak pogoršan prelaskom na električna vozila. Na primer, Ford Focus obično koristi oko 300 čipova, dok jedno od novih Fordovih električnih vozila može imati do 3.000 čipova.
Osim čipova, sada postoje i drugi nedostaci sa kojima se treba boriti. Ford se suočava sa “novom krizom” sirovina, rekao je Herman.
„Ne radi se samo o poluprovodnicima“, rekao je on, dodajući da su litijum, plastika i čelik relativno deficitarni. „Svuda nalazimo na nestašice ili ograničenja.”
Cene automobila će rasti kako cena sirovina bude rasla, rekao je Herman.
Lanci snabdevanja poluprovodnicima više ne odgovaraju svrsi
Ola Kalenius iz Mercedesa kaže da se nada da će četvrti kvartal biti “kraj” poteškoća. „Izgleda da je to kvartal na koji će ovo najviše uticati“, rekao je on.
„Nadamo se da ćemo u četvrtom kvartalu ponovo početi da se vraćamo“, rekao je Kalenius. „Ali postoji nivo neizvesnosti sa kojim se moramo suočiti u našem proizvodnom sistemu. Mora da ostane fleksibilan.”
Nedostatak čipova je uticao na Mercedes, kao i na celu automobilsku industriju. Linije za sklapanje su zatvorene i neki automobili se sada isporučuju bez karakteristika koje se oslanjaju na poluprovodnike.
Nemačka tehnološka i inženjerska grupa Bosch, koja je najveći svetski dobavljač autodelova, veruje da lanci snabdevanja poluprovodnicima u automobilskoj industriji više ne ispunjavaju uslove i ne zadovoljavaju potražnju tržišta.
Tržište novih automobila je prilično potrešeno navedenim činjenicama, ali šta to može doneti na celokupnom tržištu automobila? Trgovina polovnim automobilima blago raste procentualno, a videćemo dokle će ovaj trend trajati.
Da li prodajete polovno vozilo?
Ukoliko vam je potreban brz i siguran otkup automobila, možete nas kontaktirati i mi ćemo vam izaći u susret u najkraćem mogućem roku.
Vršimo besplatnu procenu vrednosti vozila i otkupljujemo polovne automobile, bez obzira na njihovo stanje.
Budite slobodni da nas kontaktirate i informišete se o otkupu vozila koji vršimo već dugi niz godina.