Raste prodaja mercedesovih vozila

Nemački Mercedes Benz je u februaru mesecu ostvario novi prodajni rekord, isporučivši kupcima ukupno 120.270 primeraka svojih vozila. U odnosu na februar mesec 2014. godine, to je rast prodaje od čak 14,6%, a kako je naveo Ola Kalenius, član mercedesovog odeljka za prodaju i marketing, najveći doprinos takvom uspehu dali su mercedesovi modeli iz C-klase, SUV vozila i kompaktni automobili.

mercedes

U evropskim zemljama prodato je 50.550 jedinica automobila proizvedenih u pogonima štutgartske kompanije, što je povećanje od 17,1%. Prema očekivanju, najveća potražnja bila je u Nemačkoj, vodećem evropskom tržištu za mercedesova vozila, gde je prodato 17.494 vozila (5,8% više nego u istom periodu prošle godine), čime je Mercedes samo potvrdio da je u rodnoj zemlji ubedljivo najpopuraliniji proizvođač premium automobila.

Značajan udeo u ukupnom broju prodatih primeraka pripada kompaktnim modelima. Mercedes Benz je u februaru ove godine prodao 35.159 kompatnih vozila, odnosno 6.948 jedinica (24,6%) više nego u februaru 2014. godine.

Limuzina i karavan C-klase zabeležili su izuzetne prodajne rezultate u prva dva meseca 2015. – od početka godine kupcima je isporučeno ukupno 63.878 primeraka ovog mercedesovog segmenta, 59,1% više od broja prodatih modela C-klase u januaru i februaru prošle godine, s tim da je u februaru taj broj veći za 66,6% nego u istom mesecu 2014. godine.

Na kineskom tržištu, koje je i najveće tržište na planeti, posebno dobre rezultate ostvarila je mercedesova limuzina E-klase. U odnosu na isti period prošle godine, Kinezi su u prva dva meseca 2015. godine kupili 16% više primeraka iz ovog mercedesovog segmenta. Takođe, u SAD su Mercedes E-klase i Mercedes GLK-klase najprodavaniji u svojim segmentima.

I najluksuznija, limuzina S-klase je apsolutni lider u svom segmentu, sa 15.024 prodatih primeraka u januaru i februara, što je u poređenju sa istim periodom prošle godine porast od 4,2%. Pri tome, S-klasa je najbolje rezultate ostvarila na kineskom tržištu, sa čak 16,8% većim brojem isporučenih vozila.

Mercedesova G-klasa na kojoj su bazirana sva SUV vozila, takođe je ostvarila rekordni rast u februaru, kada je kupljeno 17,6% više jedinica u odnosu na februar prošle godine. Smatra se da će u ovom segmentu do kraja godine rezultati biti još bolji, s obzirom da novi Mercedes G 500 4×4 uskoro ulazi u serijsku proizvodnju.

Najzad, porasla je i prodaja Smart modela sa 8.303 prodata primerka u februaru 2015. godine (12,7% više nego u februara prošle godine), s tim da je najveći rast zabeležen u Italiji (45,3%) i u rodnoj Nemačkoj (33%). Smart je posebno popularan kao kompaktno vozilo za grad i vožnju u gustom saobraćaju kakav ima Beograd.