Geely kupio udeo od 10% vlasništva Mercedesa

Vlasnik kompanije Volvo, kineska kompanija Geely postala je vlasnik sa najvećim udelom kompanije Daimler – vlasnika Mercedesa. Pročitajte više o ovom poslu i šta obe strane mogu da očekuju.

mercedes značka

Geely, kineska kompanija iza brenda Volvo, nedavno je potrošila više milijardi na kupovinu akcija Dajmlera, tačnije 9 milijardi dolara. Dajmler je većinski vlasnik raznih brendova, između ostalog Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Smart pripadaju Dajmleru.

Kao rezultat ove kupovine, sada je Geely postao vlasnik sa najvećim udelom Dajmlera, sa nešto manje od 10% vlasničkog kapitala nemačke multinacionalne kompanije, čija je ukupna tržišna vrednost oko 74 milijarde dolara.

Posao o kome se šuška već neko vreme

Namere kompanije Geely su bile poznate već neko vreme, izveštaji finansijske zajednice su nagoveštavali da firma radi na izgradnji udela u Dajmleru. Pre par dana su navodi i zvanično potvrđeni, i to od samog Dajmlera, u čijem saopštenju se navodi da se raduju novom velikom investitoru.

Šta već Geely poseduje

Kineska kompanija, koja je u vlasništvu milijradera Li Šufua u svom vlasništvu već poseduje švedski brend Volvo, britanski Lotus i nedavno pokrenut brend sportskih električnih automobila – Polestar.

Takođe poseduje Lync & Co – još jedan brend električnih vozila, koji većinom cilja mlađe kupce, kao i kompaniju koja se trudi da proizvede leteći automobil Terrafugia, i kompaniju koja se bavi proizvodnjom taksi vozila u Londonu.

Udeo u Dajmleru pokazuje želju Kineza za saradnjom u oblasti tehnologije, naročitu u oblasti električnih vozila, kao i u iskorišćenju prednosti ekonomije obima kojima se brendovi poput VW i Toyote ističu.

Iz Mercedesa je već najavljneo kako je u planu da se izradi 10 različiith eletkričnih automobila do 2022, pod novim EQ brendom, a za Mercedes važi mišljenje da je predvodnik u razvoju tehnologije baterija i dizajna električnih automobila.

Šta Dajmler može da dobije iz ove pogodbe?

Osim velikog investitora, Dajmler je ovom saradnjom sebi stvorio novi put na kinesko tržište. Tržište automobila u Kini će postati najvažnije na svetu u skorijoj budućnosti, a poznato je koliko je težak pristup ovom tržištu.

Kineska vlada je postavila cilj da do 2025. godine 20% novih automobila moraju biti električni ili hibridi – cilj koji je zaintrigirao mnoge proizvođače automobila da podignu nivo investicija u Kini.

Pod čijem god vlasništvu se nalazio, mi ćemo rado vršiti otkup automobila Mercedesa

Radimo otkup:

Otkup automobila
Otkup polovnih automobila
Otkup havarisanih automobila i vozila
Otkup starih automobila
Otkup automobila na kilo
Otkup vozila
Otkup automobila od stranaca
Otkup automobila Beograd
Otkup automobila mlađih od 5 godina
Otkup automobila starijih od 10 godina
Otkup automobila starijih od 20 godina
Otkup automobila starijih od 30 godina
Otkup neregistrovanih automobila
Otkup registrovanih automobila
Otkup pokvarenih automobila
Otkup automobila sa većim kvarom
Otkup automobila sa manjim oštećenjem