Geely kupio udeo od 10% vlasništva Mercedesa
Vlasnik kompanije Volvo, kineska kompanija Geely postala je vlasnik sa najvećim udelom kompanije Daimler – vlasnika Mercedesa. Pročitajte više o ovom poslu i šta obe strane mogu da očekuju.
Geely, kineska kompanija iza brenda Volvo, nedavno je potrošila više milijardi na kupovinu akcija Dajmlera, tačnije 9 milijardi dolara. Dajmler je većinski vlasnik raznih brendova, između ostalog Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Smart pripadaju Dajmleru.
Kao rezultat ove kupovine, sada je Geely postao vlasnik sa najvećim udelom Dajmlera, sa nešto manje od 10% vlasničkog kapitala nemačke multinacionalne kompanije, čija je ukupna tržišna vrednost oko 74 milijarde dolara.
Posao o kome se šuška već neko vreme
Namere kompanije Geely su bile poznate već neko vreme, izveštaji finansijske zajednice su nagoveštavali da firma radi na izgradnji udela u Dajmleru. Pre par dana su navodi i zvanično potvrđeni, i to od samog Dajmlera, u čijem saopštenju se navodi da se raduju novom velikom investitoru.
Šta već Geely poseduje
Kineska kompanija, koja je u vlasništvu milijradera Li Šufua u svom vlasništvu već poseduje švedski brend Volvo, britanski Lotus i nedavno pokrenut brend sportskih električnih automobila – Polestar.
Takođe poseduje Lync & Co – još jedan brend električnih vozila, koji većinom cilja mlađe kupce, kao i kompaniju koja se trudi da proizvede leteći automobil Terrafugia, i kompaniju koja se bavi proizvodnjom taksi vozila u Londonu.
Udeo u Dajmleru pokazuje želju Kineza za saradnjom u oblasti tehnologije, naročitu u oblasti električnih vozila, kao i u iskorišćenju prednosti ekonomije obima kojima se brendovi poput VW i Toyote ističu.
Iz Mercedesa je već najavljneo kako je u planu da se izradi 10 različiith eletkričnih automobila do 2022, pod novim EQ brendom, a za Mercedes važi mišljenje da je predvodnik u razvoju tehnologije baterija i dizajna električnih automobila.
Šta Dajmler može da dobije iz ove pogodbe?
Osim velikog investitora, Dajmler je ovom saradnjom sebi stvorio novi put na kinesko tržište. Tržište automobila u Kini će postati najvažnije na svetu u skorijoj budućnosti, a poznato je koliko je težak pristup ovom tržištu.
Kineska vlada je postavila cilj da do 2025. godine 20% novih automobila moraju biti električni ili hibridi – cilj koji je zaintrigirao mnoge proizvođače automobila da podignu nivo investicija u Kini.
Pod čijem god vlasništvu se nalazio, mi ćemo rado vršiti otkup automobila Mercedesa