Porsche 718 Cayman i Boxster će do 2025. godine biti električni
Kompanija Porshe potvrdila je planove da će do polovine ove decenije modeli 718 Cayman i Boxster sa srednjim motorom odbaciti sagorevanje.
Ovo će verovatno biti treća linija električnih modela u Poršeovom asortimanu, nakon nekoliko verzija Taycan-a i Macan EV čiji je izlazak na tržište planiran sledeće godine.
Prelazak na čisto električni pogon
Potvrđeno je da Porsche namerava da sledeća generacija ovih modela bude u ponudi isključivo sa električnim pogonom i da namerava lansiranje na tržište sredinom ove decenije.
Iako kompanija ima za cilj da potpuno električna vozila čine 50% globalne prodaje u 2025. godini i 80% u 2030. godini, i dalje nije potvrdila datume lansiranja čisto električnih ekvivalenata sportskim automibilima Porsche 911 i Porsche Cayenne SUV.
Razvijanje jedinstvene platforme za ove modele
Buduće generacije modela Porsche 718 Cayman i 718 Boxster će usvojiti platformu električnih sportskih automobila, koje su dizajnirane da oponašaju sadašnje karakteristike srednjih motora postojećih generacija sa unutrašnjim sagorevanjem. Ova tehnologija bi mogla da bude osnova za buduće modele kompanija Audi i Lamborghini.
Kako je kompanija izjavila, prethodnica čisto električnog 718 je Mission R Concept, ali se razvija jedinstvena platforma specijalno namenjena budućim generacijama automobila, koja je samo povezana sa pojedinim modelima već postojećih automobila.
Koristeći novi raspored baterija pod nazivom “e-core”, automobili će nuditi što je moguće nižu poziciju sedenja u skladu sa novim rasporedom.
Neuobičajen raspored baterija
Mission R je dizajniran na način da oponaša dizajn sportskog automobila srednjeg motora, tako što se baterije koje su najteži element vozila postavljaju iza vozača ali isped zadnje osovine gde bi inače bio postavljen motor.
Tehnički šef kompanije Michael Steiner izjavio je da je odluka da se usvoji ovaj neobičan raspored vođena potrebom da automobil bude što niži kako bi se smanjio otpor, ali ona onemogućava korišćenja tradicionalne šasije sa podnim baterijama.
Glavna zabrinutost je oko težine vozila. Cilj je težina od 1.650 kilograma, što je teško postići zbog velike mase baterija. Da bi ostvarila ove planove kompanija će razviti skraćenu verziju PPE platforme.
Sa obzirom da električna vozila još nisu dovoljno zaživela na našem tržištu, nadamo se da će se to promeniti u budućnosti. Najveći broj vozača u Srbiji se i dalje oslanja na kupoprodaju polovnih vozila.
Da li prodajete svoj polovni automobil?
Ukoliko planirate da vaš automobil zamenite električnim, sredstva za njegovu kupovinu možete nabaviti prodajom prethodnog automobila. Kao firma za otkup automobila nudimo vam besplatnu procenu vrednosti vašeg vozila, napovoljnije cene na tržištu i isplatu novca na ruke.