40 godina otkako Audi proizvodi 5-cilindrični motor
Revolucionarni potez koji je kompanija Audi napravila pre tačno 40 godina je značajno uticala na razvoj automobilske industrije i najviše Audi modela automobila s kraja 70-ih godina XX veka. Želja za ekonomičnosti i učinkovitosti automobila je i tada bila prisutna, pa je upravo u jednom od takvih eksperimenata Audi stvorio 5-cilindrični motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Juče je proslavljena četrdesetogodišnjica prvog audi motora sa 5 cilindara.
Audi 100 iz 1976. je imao prvi 5-cilindrični motor u sebi
Sve do te 1976. godine kada je Audi testirao nekonvencionalne motore automobila u želji za unikatnošću i većom efikasnosti automobila, ovaj nemački proizvođač automobila koji je mega popularan na tržištu polovnih automobila, je proizvodio standardne četvorocilindrične i veće motore od toga. Ali upravo tada je Audi proizveo prvi 5-cilindarski motor koji je predstavljao pravu revoluciju.
Ideja pakovanja snage i efikasnosti motora sa 6 cilindara u dimenzije 4-cilindričnog motora nije delovala realno sve dok nije osmišljeni unikatni 5-cilindrični motor.
Prvi Audijev automobil koji je posedovao motor sa 5 cilindara bio je Audi 100 iz 1976. godine. Kao što je rečeno iznad, ideja iste, neporemećene efikasnosti u što manjem pakovanju (čemu stremi celokupna moderna mehanika i IT industrija) je značila da je Audi 100 posedovao motor zapremine 2,1 litare koji je stvarao 136 konjskih snaga! Audi 100 je bio prvi automobil ovakve vrste, koji su potom pratili brojni drugi modeli Audija.
Sledeći koji je pratio ovaj model motora je bio dvolitarski dizel motor iz 1978. godine. Nakon njega su usledili i modeli sa turbo punjenjem. Prethodno dostignuvši snage motora od oko 170 konjskih snaga, Audi je namenio 5-cilindrične motore kao pogon sportskih automobila ove auto kuće, čime se vremenom došlo i do neverovatnih 450 konjskih snaga sredinom 80-ih.
Upravo tada su reli trke dobile potpuno novu konotaciju uz snažni Audi, koji je početkom osamdesetih uzeo i dve svetske titule reli šampiona.
Poslednji Audijevi 5-cilindarski motori i modeli vozila
Petocilindrični motori u Audi kompaniji su imali svoje blistave trenutke i nekako se uvek vrate, iako je bilo perioda kada prosto nisu nalazili svoj odgovarajuće modele automobila. Tako u se 5-cilindarski motori našli u modelima iz 1989. godine, potom iz devedeset četvrte u Audi RS2 Avantu, u čijoj proizvodnji je veliki udeo imala i kompanija Porše. Danas partner sa Audijem.
Kako Audi kaže u ovoj rekapitulaciji događaja, poslednji Audi model sa pet cilindara jeste najnoviji simpatični sportski Audi TT RS.
Mnogi od tih modela su prošli čak i kroz naše ruke, kroz otkup automobila u Beogradu, a kako je ovo godina brojnih jubileja, posebno kada su u pitanju nemačke auto kompanije, tako smo videli i mnoštvo novih koncepata i vizija automobilske budućnosti. Ništa manje se ne može očekivati ni od Audija.