100. rođendan BMW-a i „Vizija za narednih 100 godina“
Nemačka kompanija za proizvodnju automobila, BMW, ove godine slavi čitav vek postojanja, pa su za ovaj veliki jubilej tj. 100. rođendan BMW-a, pripremili što šta. Na sam rođendan, 7. marta, BMW je predstavio svoju viziju za sledećih 100 godina postojanja, odnosno viziju kako će njihovi automobili u budućnosti izgledati, uz sve inovativne tehnologije za proizvodnju automobila, koje će primenjivati kroz celokupan XXI vek.
BMW je osnovan 1916. godine, i od tada je postepeno, sigurno i snažno gradio svoje ime u automobilskoj industriji, dostigavši veliki ugled. Na ovim prostorima, i naravno na teritoriji Srbije kada su automobili tj. kupovina i otkup automobila u pitanju, BMW je uvek predstavljao klasu za sebe, u borbi sa svojim nacionalnim suparnikom, Mercedesom. Ko je mogao za polovni automobil da priušti BMW, uz to dovezen iz Nemačke, znao je da je kupio kvalitet, pa je samim tim trka za otkup polovnih automobila uvek bila interesantna. Poznati moderni dizajn, kom je BMW uvek težio, ovaj put poprima potpuno nove oblike, s obzirom na to da je tema njihove stogodišnjice, sledećih 100 godina koje dolaze i koje planiraju da osvoje.
Dizajn vizionarskog BMW automobila i „Živa geometrija“
Dizajn BMW automobila, koji je planiran za buduće modele ovog automobilskog brenda, je vrlo futuristički koncipiran, ali uz dosta elemenata koji su se provlačili kroz brojne filmove o budućnosti, i one pretpostavke koje smo svi već imali na umu. Naravno, ovakav dizajn je samo pretpostavka i smer u kom će se BMW na dalje kretati, ali definitivno postavlja određene stubove budućnosti. Zaobljene i talasaste ivice automobila smo mogli očekivati, ali ono što je interesantno jesu prekriveni točkovi koji će se zajedno sa svojim „oklopom“ pokretati u zavisnosti od skretanja. Naravno u pitanju su potpuno novi materijali za automobilske delove i tehnologija njihove izrade, pretežno dobijeni uz reciklažu, a krojeni po meri BMW Vizije za sledećih 100, koja zagovara koncept „Živa geometrija“.
Kao što sam video snimak pokazuje, koncept zaista teži da oživi geometrijske oblike i konstrukciju, u okviru koje bi svi delovi za auto, u budućnosti, trebalo da imaju svoje mesto i funkciju u okviru prethodne. Upravo na taj način je i minimalistički predviđeni enterijer koncipiran tako da se čak i volan pravougaonog oblika, jednostavno sklapa i odlaže u instrument tablu. Sama instrument tabla budućeg automobila nije precizirana, kao ni konkretni detalji, jer ipak je u pitanju „vizija“, ali se može zaključiti da će sve funkcije i informacije pružati prostrana šoferšajbna, uz ostala stakla na automobilu. Pretpostavka iz još jednog video klipa koji je postavio BMW, jeste da će automobil uz neke tehnologije senzora, reagovati na sve vrste kretanja i dešavanja u spoljašnjosti, a uz buduće tehnologije moćiće i da omogući vidljivost „tamo gde ona ne postoji“, kao što pokazuje video klip sa biciklistom. Standardni stub na krilu automobila, u ovom futurističkom dizajnu izostaje, a dvoja vrata će se podizati na gore (pretpostavljamo pritiskom na dugme, pošto brava na ovim kolima nema).
Kako i sami u kompaniji kažu, BMW Vision Next 100 će težiti apsolutnoj personalizaciji samih vozila i doživljaja koji upravljanje automobilom pruža, stvarajući pravu vrednost za kupca koji reši da kupi ovaj automobil.
Šaljiva Mercedesova čestitka za 100. rođendan BMW-a
U duhu fer pleja i pravog takmičarskog duha, verovatno najveći rival BMW-a, nemački Mercedes, je na zanimljiv način čestitao 100. rođendan svom suparniku, ali je u isto vreme na lukav i šaljiv način uperio svoj „nišan“ ka „BMW-u“, stavljajući do znanja kako je Mercedes ipak stariji brend automobila, suptilno nagoveštavajući kako su oni „tate“ u ovoj igri.
Poruka Mercedesa je glasila:
„Hvala vam za sto godina takmičenja. 30 godina pre toga je bilo malo dosadno.“
Mercedes je čestitku postavio na svoj twitter profil, pa pogledajte kako je to izgledalo.
Happy 100th birthday, @BMW! Here’s to another 100 years of competition.https://t.co/4XE7Emh4lM
— Mercedes-Benz (@MercedesBenz) March 7, 2016