Michelin izazov: 3 najbolja dizajna automobila za Le Mans 2030.
Tradicionalno, još od 1923., svake godine se održava Le Mans trka izdrživosti i efikasnosti automobila. Ovo je najstarija trka izdrživosti na svetu, a vremenom je postala simbol prestiža. U tom duhu, Michelin je takođe tradicionalno, kao i svake godine, izazvao dizajnere iz sveta automobilizma. Ovaj put je Michelin-ov dizajnerski izazov usmeren na viziju automobila koji bi se mogli naći na prestižnoj Le Mans trci 2030. godine. Ovo su dizajnerske vizije automobila za Le Mans 2030.
Michelin kompanija uvek ide u korak sa vremenom, bilo da su u pitanju noviteti iz oblasti proizvodnje guma, bilo da su savremeni koncepti i ideje u svetu automobilizma. Ovogodišnji Michelin Design Challenge je pozvao sve auto dizajnere da predstave automobile za Le Mans 2030., trku koja traje čak 24h.
Karakteristike i specijalni zahtevi za Le Manš trku
Sama trka je dovoljno inspirativna po sebi. Nevezano od Mišelinovog izazova, pogotovo kada se zna da su automobili pravljeni za ovu trku, najizdržljiviji automobili na svetu. Tehnologija koja se upotrebljava za proizvodnju automobila koji učestvuju u trci za Le Manš, se vrlo često modifikuje i nakon toga upotrebljava za komercijalna putnička vozila. Naravno da svaki automobilski proizvođač teži proizvodnji održivog automobila i ekonomične varijante za svoje ekonomične kupce. Nama u Srbiji koji se bavimo otkupom automobila je to posebno važno i znamo zašto vlasnici prodaju svoje polovnjake.
Slično tome je i dizajn automobila za Le Mans trke bio nosilac promene i revolucije u dizajniranju sportskih automobila u drugim kategorijama. Pravi primerak bi recimo mogao da bude Nissan DeltaWing sa svojom aerodinamičnosti i stabilnosti pri velikim brzinama.
Preko 1600 učesnika se javilo za Michelin Design Challenge
Verovali ili ne, preko 1600 prijava odnosno konkursa je stiglo u Michelin. Ovo je bio veliki posao za komisiju koja se sastoji od Michelin ekipe, zatim predstavnika BMW-a, Honde, Ford-a, Peugeot-a i drugih. Oni su nekako uspeli da prođu kroz čak 1600 dizajnova, i da izvuku najboljih 3. Jednog pobednika i dva pratioca.
1. mesto je zauzeo: Infiniti Le Mans 2030 (Tao Ni)
Kineski dizajner koji radi u Volvou, nije samo priučeni dizajner i kreativni pojedinac. On je završio i prestižnu Tianjin Akademiju Lepih Umetnosti. Njegov fantastični dizajn i predlog tehnologije se oslanja na princip autonomnih automobila pošto će vozači moći da odmore od vožnje tokom noći.
2. mesto: Bentley 9 Plus Michelin Battery Slick (Daniel Bcelar Pereira)
Ovaj revolucionarni dizajn mora da odgovori na još neka pitanja kada su baterije njegovog električnog Bentlija u pitanju. Naravno, ovakav automobil bi tek trebalo osmisliti za proizvodnju, ali njegov produkt bi se oslanjao na baterije sakrivene u okviru trkačkih guma, što bi značilo da promena izlizanih guma znači i zamenu baterija, produžavajući život automobila bez problema!
Interesantno zar ne?
3. mesto: Cierzo C1 (Kurt Scanlan)
Verovatno najluđe rešenje je ponudio jedan Kanađanin. Njegov koncept se oslanja na snagu vetra i električne polimere od kojih su napravljena krilca automobila, koja menjaju svoj oblik prema potrebi. Prema ovom Kanađaninu, ovakav potez bi trebalo da poveća efikasnost u krivinama, i da smanji potrebu stajanja u pit-stop. Koliko je tek ovo luda stvar?
Reklo bi se da sva tri modela imaju pobednički mentalitet, a bilo bi zanimljivo neki od njih i zaista videti na trci za Le Manš. Ipak, do trke 2030. godine imamo još više od 13. godina. Idemo korak po korak.