Honda Jazz III generacije debitovala na Evropskom tržištu

Najnovija Honda Jazz premijerno je predstavljena evropskom tržištu na auto salonu u Ženevi. Treća generacija ovog modela iz hondinog B segmenta, koja je na japanskom tržištu zastupljena već dve godine, na naš kontinent stiže u izdanju prilagođenom zahtevima evropskih kupaca, bilo da su u pitanju novi ili automobili za otkup na polovnom tržištu.

Nova Honda Jazz je od svog prethodnika nasledila prepoznatljiv dizajn sa specifičnim prednjim svetlima i poliranom crnom rešetkom motora, a inovacije na spoljašnjem izgledu podrazumevaju mnoštvo interesantnih sitnih detalja, pa se može zaključiti da je eksterijer nove verzije pretrpeo najmanje izmena.

Međutim, novi Jazz ima 95 mm veću dužinu i 30 mm duže međuosovinsko rastojanje koje je ključno kada se procenjuje oštećenje kod slupanih auta, što dodatnu povećava funkcionalnost unutrašnjeg prostora, koja je bila karakteristična i za prethodne generacije ovog automobila. Pored toga, hondin Magic Seats sistem sa zadnjom deljivom klupom u razmeri 60:40 koja se može pomerati horizontalno i vertikalno, doprinosi još većem komforu. Prtljažnik ima osnovnu zapreminu 354 l, koja se obaranjem zadnjih naslona povećava na maksimalnih 884 l. Zahvaljujući ovakvim karakteristikama, Honda Jazz je jedan od vodećih modela u klasi kada je reč o udobnosti i funkcionalnosti unutrašnjeg prostora.

Enterijer je kompletno restilizovan, rafinirano dizajniran i opremljen novim tehnologijama. Korisnici će na raspolaganju imati poslednju verziju Honda Connect infotainment sistema sa ekranom veličine 7 inča smeštenim na centralnoj konzoli. Ovaj informativno-zabavni sistem sinhronizovan je sa smart telefonima i različitim multimedijalnim uređajima uz pomoć MirrorLink, Bluetooth, WiFi, HDMI i USB podrške, dok Honda App Center obezbeđuje integrisanost sa Garmin sistemom za navigaciju.

Kada je reč o bezbednosti, nova Honda Jazz je opremljena standardnim paketom Advanced Driver Assist sistema, koji obuhvata niz sigurnosnih sistema – Intelligent Speed Assist, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition system Forward Collision Warning i High-beam Support System. Osim toga, Advanced Compatibility Engineering tehnologija, korišćenja za izradu Jazz-a, doprinosi čvrstoći strukture vozila i boljoj distribuciji sila kod sudara.

Honda Jazz 2015 bazirana je na globalnoj platformi B segmenta, istoj onoj koju koristi i novi SUV model Honda HR-V. Ona će imati i potpuno novi pogonski agregat, benzinski 1.3 iVTEC motor sa 102 ks, koji pripada seriji Earth Dreams Technology motora. Standardna transmisija koja prenosi snagu na prednje točkove vozila dakle nije 4×4 a opremljena je šestostepenim ručnim menjačem, s tim da opciono postoji mogućnost odabira poluautomatskog CVT menjača. ovakvi ručni menjači su obično veoma nezgodni prilikom sređivanja automobila za otkup za otpad, kada je potrebno čupanje menjača.

Kako je najavljeno u Ženevi, prodaja nove Honde Jazz u Evropi počinje letos, a planirana je i hibridna varijanta Jazz-a, čije je pojavljivanje na tržištu očekuje krajem ove ili početkom 2016. godine.