Udružuju se VW i Ford
Nemački VW i američki Ford objavili su da je došlo do strateške alijanse između ove dve kompanije koje će prožimati nekoliko zajedničkih projekata. Evo o čemu je reč.
Dva ogromna igrača auto-industrije se spremaju da pokrenu stratešku alijansu, sa ciljem da podstaknu konkurentnost obe kompanije i poboljašju ponudu svojim mušterijama širom sveta.
Ford i Volkswagen potpisali su ugovor koji će biti polazna tačka za više projekata zajedničkih ulaganja, ali se za sada jedino pominje projekat vezan za razvoj novh komercijalnih vozila.
U saopštenju za javnost od strane obe kompanije naglašava se kako ovo partnerstvo neće uključivati međusobnu kupovinu udela. Umesto toga, verovatnije je da će poprimiti oblik podele tehnologija i troškova razvoja na većim projektima.
Džim Farli, predsednik Forda za globalna tržišta izjavio je:
„Ford je posvećen unapređenju poslovnih procesa i balansiranju adaptivnih biznis modela – koji uključuju saradnju sa partnerima i unapređenje efikasnosti i efektivnosti.
Ova potencijalna alijansa sa VW Grupacijom je još jedan primer kako možemo unaprediti poslovanje, dok stvaramo pobednički portfolio proizvoda za svetsko tržište i širimo mogućnosti. Željno iščekujemo da u narednim danima istražujemo zajedno sa VW timom kako možemo zajedno da odgovorimo na nove potrebe kupaca komercijalnih vozila – i mnogo toga više.“
Iz VW kažu:
„Tržišta i želje kupaca se menjaju neverovatnom brzinom. Obe kompanije imaju jake i komplementarne pozicije u različitim segmentima komercijalnih vozila.
Kako bi se prilagodili promenjljivom okruženju, od velike je važnosti da budemo fleksibilni, a strateška alijansa nam to omogućava. Ovo je ključni element naše Strategije 2025. Potencijalnu saradnju sa Fordom vidimo kao mogućnost da poboljšamo konkurentnost obe kompanije na globalnom nivou.“
Nije prvi put da sarađuju
Podsetićemo se da su dve kompanije već jedom radile zajedno u prošlosti. Modeli Ford Galaxy, VW Sharan i SEAT Alhambra su razvijeni na zajedničkoj platformi razvijenoj u Portugalu.
Motiv za današnju saradnju je očigledan. Ford ima veliko tržišno učešće na američkom tržištu, dok mu pozicija u Evropi nije na zavidnom nivou. Obrnuto važi za VW, koji sa Golfom i Tiguanom ubedljivo dominira Evropom.
Osim toga, umesto da svaki proizvođač razvija nove platforme, EV tehnologije i napredne sisteme zabave i autonomije u vožnji, znatno je isplativije da se ovi troškovi podele.
Saradnja Nemaca i Amerikanaca u većem obimu se nije slavno završila (Mercedes i Chrysler), a ostaje da vidimo kako će se ovo partnerstvo odvijati.
Bez obzira na ishod, mi ćemo nastaviti da otkupljujemo njihove automobile, pa i bilo koje druge.