Automobili FCA grupacije preskaču testove emisije štetnih gasova?

Novi izveštaj pokazuje da je automobillima Fiat Chrysler grupacije – FCA grupacija, bilo dozvoljeno da preskoče ključne testove emisije štetnih gasova u toku italijanske istrage o emisiji gasova. Istraga se sprovodila na osnovu uverenja korišćenja softvera za lažiranje podataka o količini emisije štetnih gasova.

FCA grupacija - Fiat i Krajsler varaju za emisije štetnih gasova

Prema neobjavljenom izveštaju ministarstva saobraćaja u Italiji, koji je nekako došao do novinske agencija Rojters, automobilima Fiat Krajslera (FCA) bilo je dozvoljeno da preskoče ključne testove od strane italijanskih vlasti, koji bi sa sigurnošću utvrdili da li su proizvođači automobila varali testovima emisija.

Podaci iz spornog izveštaja

U novom izveštaju se navodi da je pronađeno sedam FCA vozila koja nisu imala podatke o testovima koje je propisala laboratorija EU koji odražavaju gradske stilove vožnje. Tri automobila nisu imala nikakve podatke o fazi merenja koja se sprovodi na samom putu. To su:

  • Jeep Grand Cherokee 2.0
  • Alfa Romeo Giulietta 1.6
  • Chrisler Ypsilon 1.3.

Ali to nije sve, utvrđeno je da su još tri vozila zaobišla protokole koji su se ranije koristili za pronalaženje softvera za prevaru čitača emisija gasova u automobilima. Nikakvo objašnjenje nije pruženo od strane Fiat – Chrysler proizvođača o razlogu zbog kojeg su vozila izbegla ovu proceduru i nisu testirana po svim standardima.

FCA već pod sumnjom

Događaj u Italiji ne ide na ruku FCA, koja se već našla na udaru Agencije za zaštitu životne sredine (EPA) iz Sjedinjenih Američkih Država. Agencija je optužila proizvođača za ugradnju softvera za manipulisanje čitača emisija u njegovih 104.000 automobila i kamiona opremljenih sa 3,0-litarskim dizel motorima ugrađenim u automobilima koji se prodaju na tržištu SAD.

Kompanija se takođe nalazi pod sumnjom evropskih vlasti. U pismu u koje je Rojters imao uvid, nemački ministri su obavestili Evropsku komisiju da kada bi se izvršili testovi na Fiat 500X, Fiat Doblo i Jeep Renegade dokazalo bi se da se ilegalni uređaj koristi za isključivanje sistema tretmana izduvnih gasova.

KBA je tada zatražila od Evropske komisije da istraži ovog proizvođača automobila, dok je proizvođač takođe interesantan i francuskim tužiocima zbog njegovih potencijalnih prevara sa softverom emisija.

FCA Grupa je do sada osporavala tvrdnje da je softver koji omogućava njegovim vozilima da kontroliše emisiju ilegalan i da ne postoji nikakva sličnost sa nedavnim Dieselgate skandalom u kojem je glavni akter bio nemački Volksvagen. Ipak, posledice koje ovakve tvrdnje i dokazane optužbe mogu imati po nekog proizvođača automobila mogu biti zaista velike, što se upravo videlo i na primeru VW-a, koji je u potpunosti preorijentisao svoju strategiju na automobile budućnosti – električnu flotu.

Julija Poliscanova, menadžer grupe Transport i Zaštita životne sredine izjavila je: „U srcu Dieselgate skandala u Evropi nalazi se sistem testiranja koji danas obavijen velom tajne i nepotizma. Krajnje je vreme da evropski organi nadležni za testiranje postave ciljeve javnog zdravlja iznad ekonomskih interesa nacionalnih proizvođača automobila.

Da li će Fiat biti proglašen krivim, i kakve će to posledice imati po našu zemlju ostaje da vidimo. Jedno je sigurno, Fiat je danas među najprometnijim automobilima u našoj agenciji za otkup automobila.