Nova alijansa između Forda i Mahindre na pomolu

Američki proizvođač Ford udružiće snage sa rastućim indijskim proizvođačem Mahindra, koja će mu omogućiti prodor na rastuća tržišta. Evo o čemu je reč.

ford ecosport i mahindra tuv300

Brend u posrtanju – Ford, i uzdanica Azije – Mahindra, će udružiti snage, sa fokusom na razvoj kompaktnih električnih vozila.

Predloženo ,,strateško partnerstvo“ će Fordu omogućiti poboljšan pristup inijskom tržištu, koje je u smeru da prevaziđe SAD i postane treće najveće tržište automobila na svetu.

Zauzvrat, indijski brend, u sponi sa svojom ćerkom firmom SsangYong iz Južne Koreje – pokušaće da probije tradicionalno i lukrativno tržište Amerike, koje je trenutno zaluđeno pikapovima i SUV modelima proizvođača GM, Ford i Jeep. Međutim, rastući troškovi rada povećali su cenu ovih vozila.

Otvorena vrata za disrupciju

Ovo ostavlja otvoren prostor da Ford pomogne Mahindri da ušeta na tržište sa jeftinijim asortimanom koji i dalje ima velike motore i izdržljivost koji američki kupci traže. Nije isključeno ni da će korejski SsangYong postati jeftiniji Fordov brend SUV modela.

,,Sporazum između dve kompanije će omogućiti svakoj da ojačaju svoje snage u periodu nezapažene transformacije na globalnom tržištu automobila“, rečeno je u zajedničkom saopštenju za javnost.

Obe kompanije moraju da nastave da dizajniraju, prave i prodaju milione benzinskih i dizel modela, u što je više zemalja moguće tokom nadolazećih godina. Ford prepoznaje da je Indija na putu da postane treće najveće tržište automobila na svetu, a pretpostavlja da će uspeti da ugrabi malo parče ovog tržišta – koje ne bi mogao bez saradnje sa Mahindrom.

Pored toga, jedan od važnijih aspekta ove alijanse je podela troškova u području planiranja i razvoja novih modela i tehnologija između kompanija, Ford, Ssang Yong i Mahindra.

Ciljaju više

Iako je u nišanu Forda indijsko tržište automobila, krajnji cilj je još značajniji. Ultimativna namera amerikanaca je da osigura izradu malih i velikih autonomnih i tradicionalnih vozila, čija će se prodaja vršiti na globalnom nivou od 2020. pa nadalje.

Sa novim saradnicima iz Mumbaja i Seula, Ford se nada da će postati još jači i aktivniji pretendent na svetsku automobilsku scenu.

Mahindra još nije nastupila na našem tržištu, niti smo imali priliku da otkupimo neki njihov automobil, ali verujemo da će ova saradnja završiti berićetno.