Toyota Auris za američko tržište pod imenom Scion iM
Gotovo sve japanske auto kompanije na tžištu u SAD uglavnom nude modele koji su potpuno drugačiji od modela zastupljenih na evropskom i matičnom, japanskom tržištu. Međutim, taj trend se lagano menja, tako da evropski modeli postepeno zauzimaju dominantu poziciju na globalnom svetskom tržištu, pre svega zbog visoko postavljenih standarda u zemljama Evropske Unije.
Takva je situacija i sa Toyotinim modelom Auris, koji se prodaje u Evropi, Japanu, ali i u Australiji gde nosi naziv Toyota Corolla Hatchback. Nakon što je predstavljen na salonu automobila u Njujorku, ovaj gradski automobil biće ponuđen i kupcima u SAD.
Pored brenda Lexus, renomirani japanski proizvođač je u SAD zastupljen i brendom Scion, koji se pre svega usmeren ka interesnoj grupi mlađih kupaca. Evropska Toyota Auris će se u SAD prodavati upravo sa znakom Scion brenda, a nosiće oznaku iM.
Scion iM predstavlja restilizovanu verziju Toyote Auris, a u odnosu na verziju koja se prodaje u Evropi, ovaj model će se razlikovati po oznaci koju nosi. Sve američke verzije biće standardno opremljene 17-inčnim aluminijumskim točkovima sa 225/45 R 17 pneumaticima. Ovakvi točkovi su pravljeni da izdrže sve veće probleme, potencijalne sudare i havarisana vozila.
Jedini agregat koji će se naći ispod haube Scion iM modela je 1.8 benzinski motor jačine 139 ks, koji prema fabričkim specifikacijama ima potrošnju od 37 milja po galonu, što je 6,3 l/100 km. U standardnoj varijanti Scion iM modela, motor će biti uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom, a opciono, uz doplatu kupci će moći da odaberu CVT menjač. Hibridna verzija neće biti lansirana na američko tržište.
Ono po čemu je Scion iM karakterističan je specijalno akustički izolovano vetrobransko staklo i zvučni apsorberi u podu kabine. U odnosu na evropski model, na centralnoj konzoli će se naći drugačiji display marke Pioneer, a kabina je opremljena i sa 6 takođe Pioneer-ovih zvučnika. U standardni paket opreme ulaze i dvozonski klima uređaj, preklopljeni retrovizori, kao i sistem uz čiju pomoć se duga svetla automatski aktiviraju. Kao doplatne opcije Amerikancima se nude i navigacija i više sportskih detalja, kao što su kraća opruga oglibljenja ili sportski vazdušni filter. Ovaj model nije pravljen baš kao i ostatak Toyota modela koji bi bili okrenuti ekologiji.
Model Toyota Auris za američkom tržište, odnosno Scion iM model, naći će se u prodajnim salonima u SAD od jeseni. Verzija sa standardnim paketom opreme prodavaće se po ceni od oko 20.000 američkih dolara. Jedva čekamo da ovakav automobil stigne i kod nas, kada će sigurni smo za jedno desetak godina biti popularan model za otkup automobila u Srbiji i šire u Evropi.