Neispravni vazdušni jastuci: Toyota opet povlači vozila
Nedugo nakon što je naizgled počeo da se rešava VW Dizelgejt automobilski skandal na tržištu SAD, kao i nekoliko prethodnih koji su takođe podrazumevali vazdušne jastuke, stigao je novi – neispravni vazdušni jastuci. Toyota je u saopštenju opozvala više od 1,6 miliona vozila sa američkog tržišta na vanredni servis, odnosno sve vlasnike Toyota vozila zbog potencijalnog kvara na vazdušnim jastucima u njihovim vozilima, a koje proizvodi japanski proizvođač airbag jastuka Takata. Neispravni vazdušni jastuci su vrlo opasni pa je ovo jedino odgovorna stvar.
Ovo nije prvi put da je japanski proizvođač airbag-ova zakazao pošto su neispravni vazdušni jastuci više puta pravili problem. Novi skandal koji bi mogao ozbiljno da ugrozi bezbednost učesnika u saobraćaju, pošto su se vazdušni jastuci Takate pokazali neispravnim, bi mogao da utiče na više od 1,6 miliona vlasnika automobila u SAD.
Airbag na suvozačevom mestu se pokazao nakon testiranja neispravnim, pa je Nacionalna agencija za bezbednost saobraćaja u Sjedinjenim Američkim Državama naložila ponovnu proveru ispravnosti vazdušnih jastuka, pošto je greška pri proizvodnji airbag jastuka takva da bi mogla da ugrozi bezbednost suvozača prilikom otvaranja jastuka. Povrede nastale neispravnošću airbag-a nekada nažalost mogu biti fatalne.
Havarisana vozila ozbilljno ugrožavaju putnike sa pokvarenim airbag-ovima
Prilikom slabijeg ili ozbiljnijeg sudara automobila, airbag je konstruisan tako da iskoči i pruži zaštitu vozaču kao i savozaču automobila, ali tehničke greške i greške pri proizvodnji mogu biti veoma opasne bilo da se airbagovi ne otvore, bilo da se otvore na pogrešan način ili sa zakasnelom reakcijom. Veliki sudari automobila mogu u potpunosti nagužvati haubu vozila, delovi, mehanika automobila i limarija stradaju, pa je za havarisana vozila puknuta šoferšajbna najmanji problem, pogotovo ako vozilo nije dobro konstruisano.
Sve ove stvari navedene prilikom sudara i neispravni vazdušni jastuci, mogu direktno ugroziti život putnika, pa je od ključne važnosti zaštiti sebe i putnike u vozilu od havarisanja i većih sudara, uz puni paket opreme za bezbednost automobila koji bi podrazumevao i vazdušne jastuke. Ovakva praksa se recimo nije pokazala dobrom u Indiji gde najveći proizvođači automobila nisu prošli na testu sudara automobila jer nisu imali vazdušne jastuke.