Renault-ovo iznenađenje u Ženevi Clio RS 220 Trophy

Prethodno najavljivan kao iznenađenje na Renault-ovom štandu, posetiocima auto sajma u Ženevi je predstavljen Renault Clio RS 220 Trophy EDC, nova verzija sportskog hečbeka francuskog auto giganta.

Renault iznenadio Sajam Automobila u Ženevi

U poređenju sa Clio RS Monaco GP verzijom koju će naslediti, Clio RS 220 Trophy će se, pre svega, razlikovati u dva elementa – snažniji je i koristi unapređenu, dosta bržu EDC transmisiju. Novi Clio RS pokreće unapređeni turbo benzinski agregat sa 4 cilindra i zapreminom od 1.6 l, koji proizvodi snagu od 162 kw, odnosno 120 konja, što je za 20 ks više u odnosu na aktuelnu sportsku verziju Clio-a. Veći je i maksimalni obrtni momenat, koji sada dostiže 260Nm (za 20Nm više), a torque boost funkcija koja vozaču privremeno obezbeđuje čak 280Nm dostupna je u četvrtom i petom stepenu prenosa. Isto tako, maksimalni broj obrtaja motora povećan je na 6.800 o/min., umesto 6.500 o/min. kod stare verzije. U Renaultsport-u kažu da su ova uvećanja postignuta zahvaljujući inovacijama na turbo punjaču i sistemu za nadzor motora, kao i većom količinom vazduha koji se usisava.

Drugo važno unapređenje odnosi se na transmisiju, a ostvareno je rekalibracijom EDC automatskog menjača sa dva kvačila, što sada omogućava za 40% bržu promenu stepena prenosa u Normal i Sport režimima rada, a čak 50% veću transmisionu brzinu u Race radnom modu. Dostupan je i stop/start sistem, ali samo u Normalnom režimu rada, dok se u modovima Sport i Race isključuje. Unapređen je i upravljač vozila, koji je sada precizniji jer mu je hod smanjen za 30%, što vozaču omogućava bolju komunikativnost.

Clio Rs 220 Trophy je postavljen na 18-inčne dvobojne aluminijumske točkove opremljene Michelin Pilot Super Sport 205/40R18 pneumaticima. Takođe, novinu predstavlja za 20 mm niži prednji kraj, dok je pozadi novi sportski Clio niži za 10 mm u odnosu na svog prethodnika. Pored toga, novi model je dobio za 40% čvršće zadnje opruge i čvršće amortizere.

Vizuelne inovacije donose redizajnirana prednja maska i spojler na kome su vidljive Trophy oznake. Što se boja karoserija tiče, potencijalni kupci mogu birati između nekoliko varijanti – mat bela sa crnim krovom i crnim zadnjim spojlerom, metalik bela, crvena i Trophy žuta boja.
Opciono su dostupni telemetrijski sistem Renaultsport Monitor on-board, kao i Trophy paket opreme koji obuhvata kožna sportska sedišta sa grejačima, „satin hrom“ estetske elemente, „carbon look“ detalje itd.

Pojavljivanje novog Clio RS-a na evropskom tržištu najavljeno je za jun ove godine. Poznato je da su Reno automobili dobro prolazili na domaćem tržištu kada je u pitanu otkup polovnih vozila i automobila u Beogradu, pa ćemo videti da li će se to ostvariti i s aovim modelom.