Novi Nissan Qashqai će biti hibrid
Sledeća generacija modela Nissan Qashqai će debitovati 2020, a do sada znamo da će imati dva nova hibridna sistema i uglađeniji dizajn. Evo o čemu je reč.
Iako je trend elektrifikacije uveliko prisutan, Qashqai će se zardžati na hibridnoj verziji, pa neće biti potpuno električne verzije. Nissan takođe razmišlja da li će model uopšte biti ponuđen u dizel verziji.
Potpuno električni SUV na drugoj platformi
Puna snaga električne energije je rezervisana za poseban SUV model, baziran na potpuno novoj platformi. Novo podvožje će se koristiti na čitavoj familiji električnih vozila širom B, C i D segmenta Nissan-a i njegovih partnera – Renualt i Mitsubishi.
Sledeći Qashqai će po do sada objavljenim slikama biti baziran na novoj verziji CMF arhitekture koja može da implementira hibridnu tehnologiju.
Potpredsednik planiranja proizvodnje Nissan-a za Evropu, Ponz Pandikuthira izjavio je za Auto Express: „Koristićemo novu platformu jer je to najbolje rešenje za implementaciju tehnologije elektrifikacije.
Verovatno neće podrazumevati potpunu elektrifikaciju, jer je to kompletni preobražaj i investicija za tako nešto bi bila znatno viša.“
Qashqai će verovatno biti ponuđen u dve hibridne verzije – jednu sa Nissanovim inovativnim ePower sistemom, kao i Mitsubishi plug-in hibridnim sistemom.
Motor sa ePower sistemom se trenutno može naći u modelu Nissan Note, gde je stekao popularnost. Ovaj hibridni sistem ima benzinski agregat koji funkcioniše kao generator za napajanje baterije koja pruža energiju motoru.
„Trenutno istražujemo ePower tehnologiju za Evropu. Najveća razlika kada koristite ovakva rešenja je vožnja auto-putem; u Japanu, vozila retko prelaze 100 km/č.
Dok u Evropi, vozite 120 – 130 na regularnoj osnovi. Na tim brzinama, baterija se prazni mnogo brže, pa sistem za produžavanje dometa mora mnogo da radi da bi pružao energiju i ispada iz optimalnog nivoa radnog kapaciteta.“
Plug-in hibridnu tehnogiju snabdeva Mitsubishi, koji je prepoznat kao lider na ovom polju širom sveta, zahvaljujući sofisticiranim ECU komponentama iz divizije za elektroniku.
Međutim, Nissan ne očekuje mnogo od plug-in tehnologije, već je vidi kao trenutno rešenje, dok proizvodnja baterija ne doživi revoluciju.
Sumnja se da će dizel doživeti novu generaciju, jer je prodaja opala za više od trećine.
Ako se dizel ne prodaje, mi ćemo ga otkupiti! Otkup automobila bez obzira na stanje je naša specijalnost.