U Mađarskoj počela proizvodnja nove Suzuki Vitare

suzuki-vitara

Suzukijev pogon smešten u mađarskom gradu Estergomu biće jedina fabrika na planeti u kojoj će se proizvoditi nova Suzuki Vitara. U Estergomu je već proizvedeno više stotina jedinica nove Vitare, a od 5. marta proizvodnja novog suzukijevog SUV modela je i zvanično otvorena. Formalnom otvaranju linije za proizvodnju Vitare prisustvovao je predsednik vlade Mađarske Viktor Orban, kao i predstavnici japanskog auto giganta.

Da bi se fabrička linija u Estergomu potpuno prilagodila za prizvodnju Vitare, Suzuki je investirao oko 160 miliona evra, tako su ukupna ulaganja poznate japanske industrije u svoj mađarski odeljak dostigla vrednost od 3,2 milijarde evra. S obzirom da će estergomska fabrika biti jedina na svetu u kojoj se prizvodi nova Vitara, procene su da sa njenih proizvodnih traka godišnje treba da izađe oko 70.000 jedinica ovog modela kako bi se potpuno zadovoljili zahtevi tržišta. Kako navode iz Suzukija, fabrički pogon u Estergomu je od 1991. godine do danas proizveo više od 2,5 miliona primeraka raznih suzukijevih modela. U ovoj fabrici, koja je treća po veličini od svih suzukijevih pogona, zaposleno je oko 3.100 radnika.

Najstarija verzija modela Suzuki Vitara proizvedena je davne 1988. godine, a do danas je u čitavom svetu prodato više od 1,1 milion jedinica. Poslednja generacija ovog SUV-a imala je svoj zvanični debi oktobra 2014. godine na pariskom salonu automobila.

Standardna verzija nove Vitare imaće pogon na prednje točkove, ali će postojati i opciona mogućnost kupovine Vitare ALLGRIP 4×4, dakle sa pogonom na sva četiri točka. Suzuki je obezbedio brojne opcione mogućnosti, kao što je na primer verzija sa kombinacijom dve boje, koje će doprinositi individualizaciji modela i time privući širok dijapazon potencijalnih kupaca.

Kada je reč o pogonskim agregatima, Suzuki Vitara najnovije generacije imaće jednu benzinsku i jednu dizel verziju. Benzinac ispod haube nosi motor zapremine 1.6 litara, koji pri maksimalnom broju od 6.000 o/m proizvodi 88 kw, odnosno 120 ks, dok se maksimalni obrtni momenat od 156 Nm postiže sa 4.400 obrtaja u minutu. Dizel verziju pokreće agregat iste zapremine 1.6 l i iste jačine od 88 kw/120 ks, koja se dostiže već na 3.750 obrtaja u minutu, a rezultat od 1.750 o/m omogućava maksimalni obrtni momenat od 320 Nm. Benzinska verzija ima petobrzinsku manuelnu transmisiju, s tim da se uz nju kao opcija može odabrati i šestostepeni automatski menjač, dok je dizel motor koji pokreće novu Vitaru uparen sa šestobrzinskim ručnim menjačem. Mađarska i Srbija su umele da razmenjuju automobile međusobom, pogotovo nakon kraja Hladnog rata pa nije nemoguće da će Suzuki Vitara dobro proći kao pogodan automobil za otkup automobila, pogotovo ako bi se desilo da je u pitanju Suzuki Vitara havarisano vozilo za preradu i otkup havarisanih autmobila.