Hyundai Santa Fe prešao Antarktik (VIDEO)
Korejski proizvođač Hyundai napravio je istorijijski poduhvat, kada je skoro-standardni 2.2 litarski dizel Santa Fe postao prvi putnički automobil koji je vožen preko Antarktika, od mesta Union Camp do McMurdo i nazad. Impresivniji podatak je da je Santa Fe vozio Patrik Berge, pra unuk legendarnog istraživača Ser Ernesta Šekltona.
Ekspedicija koja je održana u decembru 2016. je ciljala da obeleži stogodišnjicu Šekltonove herojske trans – arktičke ekspedicije koja je trajala 2 godine, od 1914. do 1916. Povodom same ekspedicije snimljen je kratak film koji možete pogledati ovde.
Hyundai – više od prevoznog sredstva
Skot Noh, direktor marketinga Hjundai Motor Co. rekao je: „Bili smo svesni priče Ernesta Šekltona i kao kompanija osetili rezonancu sa njegovom hrabrošću i pionirskim duhom. Naš film slavi ovaj duh i kroz Patrika, njegovovog praunuka, kompletira njegov san da pređe Antarktik – samo stotinu godina kasnije. Nadamo se da pokazuje da je Hiundai kao brend mnogo više nego samo prevozno sredstvo.“
Ekspedicija od 30 dana namučila je Santa Fe vozilo, koje je samo malo modifikovano kako bi stale ogromne gume niskog pritiska, kroz skoro 5.800 km ledenog terena u teškim uslovima. Ne samo da je morao da pokrije ekstremne razdaljine na temperaturama do minus 28-stepeni celzijusa, ali je morao da otkrije nove puteve na plutajućim polarnim površinama kroz koje nikada nisu prolazili nikakvi točkovi ranije.
Retko koje vozilo sa naših ulica bi moglo da učestvuje u ovakvoj ekspediciji. Možda neka Lada koju nam stalno nude na otkup.
Patrik Bergel je rekao: „Putovanje je bilo neverovatno i auto je zadovoljstvo voziti. Ponekad se osećalo ne kao vožnju nego više kao plovidba preko snega. Ovo je bila prava ekspedicija sa izazovom koji niko drugi nije učinio ranije. Radilo se o izdržljivosti, ne o brzini – mi smo u proseku išli brzinom od 27 km/č – i uspeh je u tome kako smo mi i auto podneli ovaj put.
„Veoma nerado pravim direktno poređenje između onoga što moj pradeda radio i šta smo nedavno uradili. Ali je nešto sasvim posebno u tome što ste prvi koji je prešao antarktik u putničkom vozilu. „
Priprema za put
Jedan najiskusnijih stručnjaka za vožnju na antarktiku, Gisli Džonson imao je zadatak da rukovodi pripremom vozila pre događaja, a zatim vodio ekspediciju u Antarktiku.
Džonson objašnjava: „To je bio prilično standardan de Santa Fe. Motor, sistem za upravljanje, prenos, prednji diferencijal i osovina bili su potpuno standardni. Morali smo da stavimo velike gume, niskog pritiska, one su važne jer je bitno da se vozilo nalazi na vrhu snega umesto da ore kroz.
„Koristili smo jednu desetinu normalnog pritiska – tako je meka da možete voziti preko nečije ruke i nećete ih povrediti! Automobil je „gazio“ tako lagano da su svi naši tragovi guma nestlai dok smo se vratili.“
Pogledajte video