Peugeot 208 dobija inovativne reljefne boje

peugeot-208

Auto industrija je u procesu konstantog napredovanja, čemu najviše doprinosi razvoj inovativnih tehnologija. Auto kompanije ne biraju načine da privuku nove kupce za svoje modele, a posebno je aktuelno nadmetanje u uvođenju novih tehnologija. Razvojem tehnologije farbanja proizvođači su dobili mogućnost upotrebe specijalnih boja, koje se uglavnom prodaju opciono po izuzetno povoljnim cenama a koje doprinose za otkup polovnih automobila.

Najveću popularnost trenutno imaju mat boje, kojima su najpre, iz praktičnih razloga, farbana vojna vozila, da bi se vremenom njihova upotreba proširila i na sva druga vozila. Danas većina proizvođača pruža kupcima opcionu mogućnost kupovine automobila koji imaju fabričku mat boju. Ovih dana je Peugeot preduhitrio konkurenciju i najavio prodaju restilizovanog modela Peugeot 208, pri čemu će kupcima opciono ponuditi automobile ofarbane specijalnom mat bojom. Tim inženjera francuskog auto giganta je više od 4 godine predano radio na razvoju tehnologije farbanja automobila u specijalnu mat boju sa teksturom, koja osim estetskog značaja ima i zaštitnu funkciju, trajnija je i otpornija na habanje. Kada dolazi do havarisanja automobila, neretko se događa je potrebno vršiti otkup automobila na kilo, a tada definitivno strada i farba. No to je priča za neki drugi trenutak.

Nova tehnologija farbanja koristi unapređenu mat boju koja se razlikuje od klasičnih mat boja ili jeftinije mat folije. Naime, reč je o reljefnoj boji, teksturi koju možemo osetiti dodirom, napravljenoj tako da vrši reflektovanje svetlosti, pa krivine i zaobljenja na eksterijeru automobila nisu prikriveni nego naglašeni kao klasične boje. Tokom procesa farbanja automobila najpre se nanose antikorozivna zaštita i osnovna boja, potpuno isto kao kod metalik boja, a invovacije su uvedene pri nanošenju završnog sloja. Posebna tehnika lakiranja sa specijalnim lakom u čijem sastavu se nalaze čestice silike dolazi do formiranja poliamidnih mikro balončića. Ovakvim postupkom dobija se mat efekat koga karakterišu veća otpornost na spoljne faktore i znatno jednostavnije održavanje u odnosu na standardne mat boje. Pored toga, automobil sa ovakvom farbom znatno bolje podnosi stalna pranja pod visokim vodenim pritiskom, ali i pranja u mašini sa četkama. Najzad, iz Peugeot-a naglašavaju da će inovativne mat boje imati isti vek trajana kao i sam automobil.

Redizajnirani Peugeot 208 pojaviće se u prodaji juna ove godine, a kupcima će se opciono uz doplatu nuditi dve specijalne mat boje – Ice Gray i Ice Silver. Oni koji žele automobil ofarban ovakvom mat bojom doplaćivaće oko 800 evra, dakle isto kao i za perl boje, odnosno 180 do 200 evra više od metalik boje.