Da li će nam opet trebati nove registarske tablice od 2018?

Vozače u Srbiji očekuje neprijatno iznenađenje sledeće godine. Pored brojnih taksi koje se nameću građanima Republike Srbije, naredne godine dolazi nam još jedna, koja se do sada krila u sitnim slovima. Izgleda da će se od 2018. godine ponovo kupovati nove registarske tablice!

registarske tablice

Naime, po Pravilniku o registraciji motornih i priključnih vozila član 55 kaže sledeće:

Registarska tablica zameniće se novom registarskom tablicom:

1) kad vozilo bude registrovano u drugom registarskom području;

2) kad protekne sedam godina od dana njenog izdavanja, kad se izgubi, ukrade ili bude uništena;

3) kad usled dotrajalosti ili oštećenja postane neupotrebljiva.

Umesto registarske tablice koja je izgubljena ili ukradena ne može se izdati nova registarska tablica sa istim registarskim brojem pre nego što isteknu dve godine od dana kad je prijavljen gubitak ili krađa registarske tablice.

Dotrajale, oštećene, vraćene i oduzete tablice uništavaju se u prisustvu tročlane komisije o čemu se sačinjava zapisnik.

Sudeći po gore navedenom, registarska tablica se mora zameniti nakon 7 godina od izdavanja. Međutim, to nije sve. Pored neophodnosti nabavljanja nove registarske tablice, biće potrebno obnoviti i saobraćajnu dozvolu. Jer na samoj dozvoli stoji da je važeći rok 7 godina od datuma izdavanja.

Šta je razlog postojanja „pravila od 7 godina“?

Grm u kojem leži zec je proizvođač reflektujućih folija koje se nalepljuju na tablice, 3M. Oni su propisali da je važeća upotrebljivost folije sedam godina, tj. da tokom tog perioda funkcija trake neće degradirati i da će ispunjavati propisane performanse.

Nadležne službe su pratile preporuku proizvođača i u skladu sa tim oblikovali donošenje pravila. Iako je namera razumljiva, stvarno zvuči apsurdno da je neophodno zameniti savršeno ispravne tablice. Trebalo bi ozbiljno razmotriti promenu ovog roka, tj. njegovo produžavanje.

Dalja komplikacija postupka registracije

Registracija vozila je svakako obavezna, ali procedura nije baš jednostavna. To je dovelo do osnivanja raznih agencija za registraciju vozila koja olakšavaju život vozačima.

Poštovanjem pomenutog člana 55, na već postojeće namete za tehnički pregled, osiguranja, godišnje naknade za korišćenje javnih puteva i nadoknade za zagađivanje životne sredine, dodaje se i zamena tablica i saobraćajne dozvole.

Dobra vest je ukidanje poreza na luksuz!

Nedavno nas je obradovala najava ministra finansija Dušana Vujovića da će se tokom ove godine desiti izmena zakona, i da ćemo se konačno rešiti poreza na ,,luksuz’’. Ovakva promena bi dovela do buma tržišta automobila radne zapremine motora veće od 2.000 kubika, koje je skoro zamrlo.

Tako danas imamo situaciju da novija vozila koja vrede više od 50.000€ imaju manji iznos registracije od 10 godina starih polovnih automobila sa većom zapreminom motora, što je apsurdno.

Pored ove najave, još možemo da se tešimo činjenicom da nam je ostalo godinu dana da planiramo ovaj trošak, a možda se i neko na vrhu seti da razmisli ponovo o tom spornom članu 55.

48