Indijski automobili pali na testu sudara automobila i bezbednosti
Indijski automobili i automobili koji su proizvedeni u Indiji i koji se tamo prodaju su pali sudar testove. ili kako se oni na engleskom popularno nazivaju: „crash tests“. Ovo bi moglo proći nezapaženo da se desilo po prvi put, međutim nije. Naime, u Indiji se naveliko prodaju ali i proizvode Reno Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Mahindra Scorpio, Hyundai Eon i Maruti Suzuki Eeco, a svih pet automobila su pali na sudar testu tako ostavši sa havarisanim prednjim delom vozila, bez ikakve zaštite vozača i osoba koje se voze ovim automobilom.
Osnovni razlog zbog kog bi svako od ovih vozila bilo kobno pri sudaru za ljude u automobilu, jeste to što nijedan od ovih automobila u svom osnovnom paketu ne mora da sadrži, a samim tim i ne sadrži air bag-ove za vozača i suvozača. Sama činjenica da ovi indijski automobili u nekoj od svojih verzija ne sadrže air bag opremu, ih kao i svaki prethodni put automatski diskvalifikuje bez ikakve šanse da osvoje makar 1 zvezdicu za kvalitet i bezbednost pri crash test-u. Nažalost čak ni konstrukciono rešenje za školjku automobila i njeno ponašanje pri sudaru nije dobilo dobre ocene. Otpornost haube i prednjeg dela automobila se nije pokazala kako treba.
Ovakva stvar postaje sve neverovatnija i neodgovornija ako se zna da Indija postaje sve važnije automobilsko tržište, zauzimajući 8. poziciju na najvećim automobilskim tržištima, sa tendecijom da vrlo brzo preskoči Južnu Koreju i Nemačku po prodaji novih automobila. Ove testove je pokrenuo Global NCAP tj. program za proizvodnju novih automobila, koji insistira na uvođenju potrebnih zakonskih regulacija u Indiji kako bi se preduzele neophodne bezbednosne mere za proizvodnju automobila i bezbednost učesnika u saobraćaju. Pogotovo zbog toga što već treći put za redom Indija pada na testu bezbednosti automobila tj. sudara automobila, nakon kojih automobili proizvedeni upravo ovde mogu da odu na groblje automobila tj. da budu spremni za otkup automobila na kilo za auto otpad.
Otkup slupanih auta nakon sudara je unosan posao, ali neodgovorno ponašanje vlade Indije lišava svoje građane mogućnosti za bezbedniju vožnju. Prosto je neverovatno da ovako jako automobilsko tržište sebi dozvoljava propuste poput bezbednosti saobraćaja, pogotovo kada se zna da sva tržišta sa kojima se direktno takmiče već uveliko poseduju implementiran NCAP.
Svi testovi koji su nedavno obavljeni kada su u pitanju indijski automobili tj. automobili proizvedeni u Indiji, uključujući i francuski Renualt, potvrđuju da bi najveći deo ovih automobila doveo svoje vozače ili suvozače u životnu opasnost pri bilo kakvoj vrsti sudara. Samo 2 zvezdice osvojili su ovi automobili na testu bezbednosti dece u automobilima. Predstavnici NCAP-a oštro kritikuju sve proizvođače automobila koji uprkos poznatim potrebnim standardima, proizvode automobile koji su tako očigledno ispod zahtevanog standarda ali i zdravorazumnog poslovanja, posebno zbog toga što se ovi automobili najviše prodaju u Indiji. Slučajnost ili čista neodgovornost?
U svakom slučaju ako se i dogodi neki manji sudar, a Vaš bezbedni automobil odradi posao i sve prođe kako treba osim toga što postane blago havarisano vozilo, te budete raspoloženi da svoj automobil prodate, otkup automobila je tu za Vas. Bilo da je auto proizveden u Indiji ili bilo gde drugde.