Nova strana istorije – Lansiran Tesla Model 3

Proizvodna verzija električnog automobila Tesla Model 3 lansirana je u fabrici u Fremontu. Pročitajte zanimljive detalje.

tesla model 3

Pre više od 10 godina, Ilon Mask je objavio je ,,super tajni masterplan’’ na vebsajtu kompanije Tesla. Nije bilo mnogo detalja, ali ga se kompanija držala. Tada je rečeno da će Tesla napraviti manji broj sportskih automobila i iskoristiti taj novac da razvije automobil sa većim obim proizvodnje i nižom cenom, a da će zatim tim novcem napraviti pristupačan, masovno proizveden automobil.

Taj dan je konačno došao. Tesla Model 3 je upravo taj pristupačan, masovno proizveden automobil. Pridružio se trenutnom asortimanu, uz luksuzni Model S i Model X SUV. Lansiran je pred publikom koju su sačinjavali zaposleni i kupci tokom specijalnog događaja u fabrici u Fremontu. Prvih 30 mušterija dobilo je svoj Model 3, a Ilon je otkrio da se je 50 automobila napravljeno do sad.

Dve verzije Modela 3

Dve glavne verzije u kojima će Model 3 biti dostupan su Standard i Long Range. Standardna verzija ima raspon od 350 kilometara, ubrzanje od 0 do 100 za 5.6 sekundi, maks. brzinu od 210 km/č i cenu od $35.000. Moćnija verzija ima raspon od 500 kilometara, ubzranje do stotke za 5.1 sekundi, maks. brzinu od 225 km/č i cenu od $44.000.

tesla model 3 zadnja klupa

U zavisnosti od zemlje, cene će uglavnom biti manje usled subvencija. Osnovna cena postavlja Model 3 u rang sa BMW serijom 3, Audi A4, Jaguar XE i Mercedes C-Klasom. U poređenju sa ostalim električnim i hibridnim vozilima, deluje kao da Model 3 stoji mnogo iznad konkurencije.

Duge liste čekanja

Iako vlada veliko interesovanje za Model 3, isto tako ima i dosta skeptičnih ljudi koji nemaju poverenja u jednog od najmlađih proizvođača automobila na svetu. Iako je Tesla vrednija od Forda, mnogi ljudi žele da sačekaju da Tesla stekne iskustva u proizvodnji i reši neke sitne probleme, pre nego što kupe njihov automobil.

Kao što smo rekli, vlada veliko interesovanje. Više od 400.000 ljudi nalazi se na listi čekanja, a većina će čekati do 2018. godine. Očekuje se da će tek krajem godine kompanija proizvoditi 20.000 automobila mesečno.

Jednostavan dizajn

Enterijer Modela 3 je neverovatno jednostavan. Mask je rekao da je te tim ciljao veoma ,,čist’’ izgled, zato što će automobili budućnosti biti sve više autonomni. Nećete ni morati da gledate u instrument tablu, imaćete vreme za sebe.

tesla model 3 enterijer

Na kontrolnoj tabli nema ničega osim volana i centralnog ekrana od 15.4 inča. Ostatak table je ništa osim drveta uokvirenog sivom lajsnom.

Ono što će razočarati buduće vlasnike je da Tesla planira da ukine praksu besplatnog punjenja na njihovim stanicama. Vlasnici Modela S i X će imati određene privilegije, ali oni sa Modelom 3 neće imati ništa za džabe.

Šta vi mislite, da li će Tesla Model 3 u budućnosti oterati konkurenciju u otkup automobila? Da li je ovo zaista početak revolucije ili će se svašta izdešavati u međuvremenu?