Ford će praviti delove automobila od emisije ugljen-dioksida

Stalna težnja industrije za kvalitetnijom reciklažom i upotrebom recikliranih materijala za proizvodnju novih proizvoda je došla do toga da Ford, kao proizvođač automobila, bude jedan od prvih automobilskih brendova čiji će delovi za automobile biti proizvedeni od plastičnih polimerskih vlakana proizvedenih tj. recikliranih od emisije ugljen-dioksida. Ugljen-dioksid tj. štetna emisija CO2 će po prvi put dobiti konkretniju primenu i rezultat.

Neko bi čak rekao da je ironično to što će baš automobilski brend, velika svetska kompanija Ford, upravo biti jedna od prvih kompanija koja će početi sa primenom tako naprednih tehnologija za proizvodnju delova od plastike nastalih od emisije štetnih gasova iz automobila. Ovi plastični delovi su napredna tehnologija koja metodom reciklaže i hemijske reakcije nudi maksimalno iskorišćenje nusproizvoda, koji ne samo da su propratni proizvodi sagorevanja goriva unutar motora sa unutrašnjim sagorevanjem, već su i veliki zagađivač koji utiče na kvalitet vazduha ali i zdravlje ljudi. Na posletku, upravo CO2 utiče i na efekat staklene bašte. U svakom slučaju mora se izraziti divljenje i pružiti podrška ovako značajnom poduhvatu.

Evo zbog čega je ovo značajno za proizvodnju automobila

Tokom poslednje četiri godine Ford je radio na razvoju tehnologije za proizvodnju pene bazirane na CO2, a potom i plastike koja će zameniti delove proizvedene od dragocenog i nestajućeg petroleja (nafte).

Ovakav revolucionarni obrt u proizvodnji delova automobila od plastike i same CO2 pene, kao i načinu recikliranja bi mogao da smanji količine petroleja (nafte) koje se potroše, za čak 272 miliona kilograma godišnje. S obzirom na to da svaki prosečan automobil poseduje oko 140 kilograma plastike u sebi, pri čemu taj broj raste svake godine zbog težnje za smanjenom upotrebom metala i želje da se težina vozila smanji, ovaj poduhvat će imati veliki efekat na efikasnost i iskorišćenost utrošenog materijala za proizvodnju.

Ovo nije prvi napor Forda da unapredi proces proizvodnje i donekle zaštiti životnu sredinu, pošto već neko određeno vreme upotrebljavaju penu baziranu na soji, kao i kokosova vlakna, iako su i ta otkrića bila osporavana, pokazala su se kao moguća i korisna, a uprkos tome Ford ponovo trpi određene kritike i skeptične komentare. Reklo bi se da ih je Ford do sada već više puta osporio pa će i sada.

Pena i plastika se za sad proizvode iz CO2 prikupljenog iz elektrana

Iako se teži tome da se vremenom apsorbuje i iskoriste količine CO2 koje direktno zagađuju vazduh i potiču iz motora automobila, za sada se za testiranje koristi CO2 prikupljen iz elektrana. Ipak, ovo je prvi i značajan korak ka konačnoj održivosti u proizvodnji i smanjenju zagađenja vazduha zbog kog neki gradovi trpe ogromne posledice, a time se i teži kvalitetu prodaje i otkupa automobila u Beogradu i šire na našim prostorima pošto smo svi svesni opasnosti koje vrebaju od ovakve vrste zagađenja.

Ovo nije kraj Fordovim tendencijama ka zaštiti životne sredine, jer Ford već poseduje jedno električno vozilo a teži da do 2020. godine doda i nekoliko hibridnih modela vozila i električnih automobila. U međuvremenu, velika količina resursa je usmerena na razvoj upravo ovih materijala, i to će biti glavni moti za naredni period od najmanje pet godina.

9