Ferrari
Predstavljamo Vam Ferari, sinonim za brzinu i sportski osećaj koji ovaj automobil pruža. Ekskluzivnost i visoka cena su nešto što dodatno krasi ovaj automobil, i upravo je to razlog što otkupljujemo Ferari vozila starije generacije u havarisanom stanju.
Kako je nastala kompanija Ferari
Osnivač ovog legendarnog brenda automobila je Enzo Ferari. Cela ideja je započeta osnivanjem sportskog odeljenja Alfa Romea koje je vodio upravo ovaj konstruktor. Njegovo odeljenje je postojalo pod nazivom Scuderia Ferrari sa svojim sedištem u Veroni. Prvo su kao zadatak imali sređivanje i unapređivanje Alfa Romeo automobila u sportske automobile.
U septembru 1939. godine, Ferrari napušta Alfa Romeo pod ugovorom da neće koristiti ime Ferrari u trkama ili za sportske automobile barem 4 godine. Prvi automobil proizveden od strane ove fabrike je Tipo 815 za koji je korišćena platforma Fiat automobila, ali zbog Drugog Svetskog rata nije doživeo nikakvu popularnost. Fabrika je iz Verone prebačena u Maranello gde je ostala sve do dana dašnjeg.
Prvi automobil koji je napravljen pod imenom Ferrari bio je model 125 S koji je proizveden 1947. godine i imao je V12 motor od 1.5L zapremine. Ovaj automobil je označio početak legende o crvenim automobilima sa crnim konjem na haubi. 1960. godine kompanija prelazi u javnu korporaciju pod imenm SEFAC S.p.A. Početkom 1969. godine, Fiat je preuzeo 50% akcija Ferarija što je dovelo do velikog povećanja investiija i širenja poslovanja cele kompanije.
Crvena boja simbol Ferarija
Ova tradicija bojenja Ferarija u crvenu boju poznatiju pod imenom Rosso Corsa, potiče još od 1920ih godina. Tada je upravo ova boja bila simbol italijanskih sportskih automobila kao što su Alfa Romeo, Masserati i kasnije Ferrari. U to vreme, svaka sportska nacija je imala svoju boju, pa su tako Britanci za svoj Lotus koristili zelenu boju, a Nemci za Mercedes belu (kasnije metalik sivu).
Pokušaj preuzimanja od strane Ford-a
Enzo Ferrari je 1969. godine dobio ponudu od strane kompanije Henrija Forda drugog u vezi sa otkupom kompanije Ferrari. Svi pregovori su tekli bez ikakvih problema, ali Enzo je odustao od celog posla kada je shvatio da bi ovim potezom ostao bez rukovođenja nad kompanijom. U to vreme je Ford tražio partnera i kompaniju koja bi mu pomogla da pobedi Ferrari na trkama širom sveta. Tako je nastao popularni Ford GT40 1964.godine.
Kada je propao ceo dogovor sa Ferarijem, Fiat je pristupio sa svojom ponudom i omogućio određene fleksibilne uslove kojima je Enzo Ferrari ostao na čelu kompanije i imao udeo od 10% koji i dan danas ima njegov sin Piero Ferrari.
Ferari kao ikona motosporta
Od samog početka svog rada, kompanija je bila uključena u motosport i trke. Prvenstveno u Formulu 1 preko tima Scuderia Ferrari . Ovaj tim je jedini tim koji se takmiči u Formuli 1 bez prekida od 1950. godine i predstavlja tim sa najvećim brojem pobeda u istoriji. Ferari su kroz istoriju vozili mnogi poznati vozači, a neki od njih su: Huan Manuel Fanđo, Niki Lauda, Žil Vilnev, Alan Prost, Mihael Šumaher i Sebastian Fetel.
Prodaja Ferari automobila danas
Koliko god ovi automobili bili skupi i ekskluzivni, njihova prodaja iz godine u godinu raste. Ono što je zanimljivo, da u svojoj preko 60 godina dugoj istoriji Ferrari je prodao ukupno približno 180 000 vozila. Ovaj broj dodatno pokazuje koliko su ovi automobili posebni, retki i namenjeni samo onima koji mogu da ih priušte pored njihove milionske cene.
Kako su ovi automobili retki na ulicama Srbije, nismo za sada imali priliku da ih otkupljujemo. Spremni smo da otkupimo stari neispravni model ovog automobila ili havarisani koji nije u voznom stanju. Ukoliko imate takav, javite se kako bi se na najbolji mogući način dogovorili i završili posao.