Bugatti Chiron postavio novi svetski rekord

Bugatti Chiron je postavio novi svetski rekord – ne u apsolutnoj brzini, već u vremenu koliko mu treba da ubrza od 0 do 400, a da se potom zaustavi. Sve to za manje od 42 sekunde.

bugati chiron

Za volanom iza ovog čudovišta našao se nekadašnji vozača Formule 1 i pobednik trke Indy 500 – Huan Pablo Montoja.

Pored ove najave, proizvođač hiperautomobila je predstavio seriju video klipova sa postignućima Chirona, uzbranje od 0 do 100 je u okviru 2,4 sekunde, a do nostalgičnih 200 na sat dolazi za 6,1 sekundu. 

Do cifre od 300 km/č stiže za čitavih 13.1 sekundu od početnog pritiska papučice gasa, a famoznih 400 km/č dostiže za nešto više od pola minute – 32,6 sekunde.

0 – 400 km/h (249 mph) in 32.6 seconds #Chiron

Posted by Bugatti on 8. rujna 2017

Chiron je trenutno elektronski ukroćen na 420 km/č, ali se navodno sprema test maksimalne brzine sledeće godine, kada će se ukloniti elektronsko ograničenje. Bugatti se nada da će nadmašiti svog prethodnika, model Veyron Super Sport i njegovih 430,3 km/č.

Detalji novog Chiron modela

Ogranične na samo 500 primeraka, Chiron se diči sa 1.497 konjskih snaga, a uskoro će pokušati da nadmaši trenutni rekord maksimalne brzine putničkog automobila, koji je postavio Veyron Super Sport.

Chiron pokreće 8 litarski quad-turbo W16 motor, koji razvija 1.497 KS i 1600Nm obrtnog momenta. Motor jeste istog formata kao i kod Veyrona, ali iz Bugatija tvrde da je 95% komponenti motora potpuno novo.

Maksimalna brzina Chirona

Veyron Super Sport drži trenutni brzinski rekord za putničke automobile, sa svojih 430,3 km/č i isključenim električnim blokatorom. Šef Bugatija tvrdi da inžinjeri znaju da je Chiron brži, ali ni sami ne znaju koliko. 

Međutim, mnoštvo sprovedenih elektronskih simulacija pokazuju da bi mogao da pređe 463 km/č, a da li će moći da postigne magičnu cifru od 300 mph (482,8 km/č), ostaje da bude viđeno.

Chiron ima više od 300 KS u odnosu na svog prethodnika. Iako je brzina ograničena na 400 km/č, sudeći po brzinometru, Chiron ima dosta toga što ne pokazuje (brzinometar se završava sa 500).

Za razliku od gomile kanditada za postavljanje rekorda maksimalne brzine, Chiron, sa svojom karoserijom od ugljeničnih vlakana može da savlada krivine bez problema.

Iako Veyron postoji već 12 godina, niko nas nije pozvao da ga ponudi na otkup automobila (zaista sumnjamo da neko hoće). Vrlo je verovatno da će Chiron istinski naslediti svog prethodnika, a mi ćemo svakako ispratiti taj trenutak.

23