Novi BMW M5 stiže u februaru (evo šta znamo)

Legendarni BMW M5 poslednje generacije nam dolazi u februaru 2018. godine. Ovo su najbitniji detalji koje treba da znate.

bmw m5 2018 napred

BMW M5 je na osnovu svoje istorije stekao dobru reputaciju i veliki kult obožavalaca. Nova performans verzija BMW limuzine nastoji da nastavi uspeh prethodnika i da postavi nove standarde.

Novi M5 je predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu ove godine, znatno pre nego što su ikakve isporuke bile očekivane. Naslanja se na platformu G30 generacije pete serij luksuzne limuzine i po prvi put će koristiti BMW-ov xDrive sistem pogona na sva četiri točka.

Kakav će biti agregat?

Motor novog M5 je izmenjena verzija tvin turbo V8ice koja se nalazila u prethodnoj generacije M5ice, poznat kao F10. Razlika u odnosu na stari pogonski sistem je novi osmo-stepeni sistem transmisije.

Iako je slični 4.4 litarski biturbo V8 motor bio u staroj M5ici, definitivno nije imao ovoliku snagu. Novi agregat će imati 600 KS. Što je više i od čuvenog E60 M5 iz 2005. godine, koji je svojevremeno imao V10 agregat.

Turbo sistem je takođe doživeo izmene, tako da će više izduvnih gasova biti ubačeno u motor. Zamenjen je i sistem podmazivanja i hlađenja, a ubačena je nova pumpa za ulje.

bmw m5 značka

U odnosu na prošli M5, novi je jači za 40KS, a sa 750 Nm obrtnog momenta ima 70 Nm više. Svih 750 Nm su dostupni na samo 1.800 obrtaja, što će omogućiti odlično ubrzanje.

Koliko je brz novi BMW M5?

Iz BMW-a navode da će novi M5 sprint d0 100 km/č završiti za 3,4 sekunde, što je ista brzina Mercedes-AMG E 63 S. Dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/č.

Veliki dodatak pogonskom rešenju M5ice jeste pogon na sva četiri točka, koji je razvijen posebno za njega. Šifrovan M xDrive, sistem je podešen tako da preferira prenos snage na zadnju osovinu i šalje snagu prednjoj osovini samo kada ima potrebe za tim. Što znači da će se M5 ponašati uglavnom kao automobil sa pogonom na zadnjim točkovima.

bmw m5 2018 enterijer

U izgradnji karoserije su korišćena aluminijumski paneli i delovi od ugljeničnih vlakana, tako da je težina smanjena za 40 kilograma. Tradicionalna oznaka M je prisutna kako na eksterijeru, tako i u enterijeru, sa oznakom na sedištima, volanu i kontrolnoj tabli.

Osnovna verzija će koštati oko 90.000€, ali će ta cena moći znatno da se poveća u zavisnosti od nivoa prilagođavanja.

Očekujemo da ćemo ovaj automobil otkupljivati za jedno 20 godina, a do tada ćemo nastaviti da vršimo otkup automobila u bilo kom stanju.