Nova pravila za uvoz polovnih automobila u Srbiju

Polovni automobili prilikom uvoza ubuduće će morati na detaljan pregled. Nova pravila dižu cene polovnjaka. Primena novog pravilnika, koji precizno uređuje ispitivanje ispravnosti uvoznih polovnih vozila, mogla bi da počne sredinom aprila. Uvoznici kažu da će to biti još jedan trošak za vozače. Evo o čemu se radi.

uvoz polovnih automobila u srbiju

Svaki polovni automobil kupljen u inostranstvu uskoro će morati prilikom uvoza da prođe poseban detaljan pregled, predviđeno je pravilnikom koji precizno uređuje ispitivanje ispravnos­ti vozila. U Agenciji za bezbednost saobraćaja procenjuju da bi primena pravilnika koji se odnosi na uvoz polovnjaka mogla da krene sredinom aprila, a uvoznici upozoravaju da će to biti dodatni trošak za kupce automobile.

Stroža kontrola pri uvozu polovnih automobila

Polovna vozila uvožena su bez pregleda i uglavnom su samo papiri dolazili u Agenciju za bezbednost saobraćaja, i to za ona na-starija vozila. Zato je planirano uvođenje pregleda za sva ta vozi­la – objasnio je direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović, dodajući da će, kada krene ispitivanje polovnih vozila, građani bid siguni šta kupuju. Za kontrolu su ovlašćeni Mašinski fakultet u Beogradu. Institut u Vinči, Mašinski fakultet u Kragujevcu, Tehnički fakultet u Novom Sadu, Mašinski fakultet u Nisu i Auto-moto savez Srbije. U Auto-moto savezu Srbije kažu, medutim, za Naše novine da zasad jos nisu dobili informacije o detaljanom pregledu uvoznih polovnih vozila.

Detalji pravila za uvoz polovnih automobila ce biti precizirani pravilnikom i uredbom Vlade Srbije – rekli su nam kratko u AMSS-u. Ni uvoznici polovnih automo­bila ili onih koji vrše otkup automobila zasad ne znaju kada će početi da se primenjuju novi propisi, ali kažu da će oni sigumo povećati cenu automobile. Kupac uvek ispašta i to će biti još jedna dažbina vise za njihov džep. Ne znam šta će uredba doneti novo jer se sva naša vozila uvek kontrolišu. Mislim da se sa njom gubi vreme jer pored kontrole koju imamo redovno prilikom uvoza, svaki vozač pri kupovini automobil vozi u ovlašćeni servis na pregled. U servisu dobijaju sve o vozilu koje mi uvezemo. Pored toga, oni pre registra­dje moraju da prođu i redovan tehnicki pregled što je još jedan vid sigumosti – kaže za Naše novine Srdan Stolić, uvoznik automobile. U Srbiji se godišnje uveze vise od 100.000 polovnjaka. Trenutno su najpopulamiji „golfovi”, modeli 2 i 4, a prate ih “Fijat punto”, „pežo 206″ i “reno klio”, pre svega zbog pristupačnijih cena. Zbog krize u Evropi i pada cena popularnijih polovnjaka, na srpskim džadama vise je i modela „Audija”, BMW-a i “Mercedesa”. Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju, kaže za Naše novine da je prosečna starost vozila u Srbiji oko 17 godina. Prema trenutnim podacima teško da će se vozni park u Srbiji brže podmlađivati. Mnogo vise je vozila koja se uvoze kao polovna od onih novih – kaže Okanović. On dodaje da se danas uvoze, za razliku od ranijih godina bezbedniji automobili.

Ali i pored dobrih automobi­la uvozi se sve i svašta Takve stvari se mogu rešiti tako što će se napraviti jedinstven sistem kontrole za stara vozila u službi zaštite potrošača, sa bazom podataka u kojoj bi se nalazilo sve o vozilu i kupac bi u svakom trenutku mogao da dobije podatke o njemu – objašnjava Okanović

Da bi se popravilo starosno stanje, u Srbiji bi trebalo da se prodaje barem deset puta vise novih automobila godišnje.

Trenutna cena registracje polovnjaka (motor 1,5 i 48 KW, 2006. godište)

Premija osiguranja 8.583

Registracija – komunalna taksa 1.500

Registracija – budžet RS 4.224

Registracija – mup rs 185

Registracija – Zavod za izr. novčanica 215

Saobraćajna dozvola – MUP 527

Saobraćajna dozvola – ZIN 673

Tablice – MUP RS 1.000

Tablice • Zavod za Izradu novčanica 999

Ukupni troškovi polise osiguranja i taksi

17907

* u dinarima

Na ukupnu svotu dodaje se i tehnički pre­gled vozila od 1.000 do 1.500 dinara

 Prosečne cene polovnih automobila u Srbiji

„Folksvagen polo” (2006)     4.000

„Fijat punto” (2003)  2.500

„Mazda 6″ (2003)  5.000

„Reno klio” (2008)  4.000

Radimo otkup:

Otkup automobila
Otkup polovnih automobila
Otkup havarisanih automobila i vozila
Otkup starih automobila
Otkup automobila na kilo
Otkup vozila
Otkup automobila od stranaca
Otkup automobila Beograd
Otkup automobila mlađih od 5 godina
Otkup automobila starijih od 10 godina
Otkup automobila starijih od 20 godina
Otkup automobila starijih od 30 godina
Otkup neregistrovanih automobila
Otkup registrovanih automobila
Otkup pokvarenih automobila
Otkup automobila sa većim kvarom
Otkup automobila sa manjim oštećenjem