Nova Mazda 3 – Ubica dizela (2019)
Mazda 3 sledeće generacije obećava performanse benzinca i efikasnost dizela, a sada imamo prvi uvid u njen izgled.
Mazda je ozbiljno poradila na preporodu svog modela koji će se takmičiti za prevlast sa VW Golfom na tržištu hečbekova. Kasnije u toku godine stiže nova tehnologija motora koja će eventualno eliminisati dizelaše iz ponude japanaca.
Četvrta generacija modlea će svoju premijeru imati u novembru na Sajmu automobila u Los Anđelesu, pre nego što krene sa prodajom sledeće godine.
Cilja se na premijum segment
Osim tehnologije agregata, Mazda usmerava veliki fokus na poboljšanje kvaliteta, i pozicioniranje modela na viši nivo, kako bi se ukrali kupci nemačkih premijum rivala u C segmentu – Audi A3 i Mercedesov A klase.
Veliku ulogu u promenu percepcije Mazde 3 imaće dizajn. Na slikama možemo videti da je dizajn inspirisan KAI konceptom koji smo videli prošle godine na Sajmu automobila u Tokiju.
Direktor dizajna za Evropu izjavio je da je koncept osmišljen sa proizvodnjom u vidu.
,,U skorijoj istoriji imamo tendenciju da ne pravimo koncepte radi koncepta. Proizvodne tolerancije i tehnike su ispoštovane za projekat od samog početka“
Velike novine ispod haube
Ne očekujemo samo velike promene u spoljašnosti, Mazda 3 sledeće generacije će biti prvi proizvodni model na potpuno novoj SkyActiv platformi, koja između ostalog predviđa i nižu poziciju vozača. Međutim, glavna novina platforme je radikalna tehnologija motora koja će premijerno biti prikazana.
Mazda je uložila nade u razvoj SUS motora u tzv. SkyActiv-X – novi benzinac koji se odlikuje unapređenim sagorevanjem u komorama. Tehnologija koju su kumovali SCCI znači da novi motor može da funkcioniše u dva stanja.
Svećice su zadržane za tradicionalno sagorevanje benzina. Međutim, agregat može da funkcioniše po principu kompresije dizela, gde svećice imaju ulogu kontrolora za konzistentno sagorevanje.
Kao takav, Mazda tvrdi da će SkyActiv-X obezbediti performanse benzinca sa potrošnjom dizela, jer motor može da funkcioniše na smanjenoj kombinaciji goriva i vazduha.
Kada je snaga u pitanju, Mazda cilja 187KS uz 230Nm iz svog SkyActiv-X agregata radne zapremine od 2 litara sa kompresorom.
Ipak, Mazda ne otpisuje dizel još uvek, pa će u ponudi biti i SkyActiv-D dizel agregat za sada, kao i jeftiniji SkyActiv-G benzinac.
A ako vi imate stari dizel kome je otišao DPF filter ili žedan benzinac kojem je vreme za penziju, otkup automobila je pravo rešenje za brzu prodaju i keš na ruke.