Kako će izgledati budućnost Honde
Predsednik i CEO Honde, Takahiro Hačigo je iskoristio drugu godišnjicu svog postavljanja na čelo kompanije kako bi otkrio plan kompanije da dođe na prvo mesto u auto industriji.
Zanimljivi izazovi su pred njim. Hondu istiskuju i sa azijskog i evropskog tržišta, on je ubeđen da će bolji proizvodni plan biti od velikog značaja za povećanje efektivnosti. Plan za ceo svet je u planovima Honde, a to se vidi u njihovom modelu Civic za 2017. godinu, koji se prodaje u Americi, Evropi i azijskim tržištima.
,,Želimo što pre da lansiramo nove verzije naših svetskih modela’’, a na primedbe da je potrebno mnogo vremena da se automobili prilagode različitim tržištima rekao je da im visoko traženi modeli stvaraju probleme. Međutim, oni ulažu veliki napor da skrate taj proces.
Manje dizela, više struje
Na vrhu liste je plan da što pre lansiraju autonomne automobile četvrtog nivoa – do 2025, kao i da 66% automobila za evropsko tržište bude u nekoj meri električno. Ciljano vreme za ovaj poduhvat na svetskom nivou nije pre 2030. godine.
Takahirova povučenost kada su dizel motori u pitanju dovoljno govori o njima u Hondinoj budućnosti. ,,Trenutno imamo dizel motore, i želimo da nastavimo da ih imamo’’.
Ali to nije u prioritetu kompanije. ,,Razvijamo električna vozila u Evropi i postavili smo ambiciozne ciljeve. Naša budućnost leži u razvoju električnih, hibridnih i pogona na gorivne ćelije.’’
Kakav tip električnih vozila je u planu
Honda već proizvodi svoj model Clarity u PHEV, EV i Fuel cell verzijama. Da li to znači da ne žele da rizikuju? Sigurno da se razvoj odvija u grozničavom ritmu, dok Kina dobija svoje prvo električno vozilo sledeće godine. ,,To je strategija platforme’’ kaže Hačigo.
Honda planira saradnju sa drugim proizvođačima. Ovo je definitivno slučaj sa razvojem električnih automobila i autonomnih vozila. ,,Već planiramo zajedničko ulaganje sa GM-om u oblasti razvoja gorivnih ćelija i tražimo dalje primere ovakve saradnje’’.
Autonomni automobili budućnost Honde?
Kada je razvoj veštačke inteligencije i robotike u pitanju, Japan je šampion. Da li to znači da Honda ima prednost u razvoju autonomnih automobila nivoa 4 i 5?
,,Robotika, mobilnost i energija su glavne teme naših novih vrednosti dok idemo ka 2030.’’ dodaje. Već streme da budu na vrhu uokviru postojećeg nivoa 3. Honda je u pregovorima sa različitim strankama u Americi, prvenstveno sa podružnicom Gugla – kompanijom Waymo i želi da bude u kombinaciji kada ovi automobili dospeju na ulice.
Postoji sve više naznaka da će se celokupni koncept posedovanja automobila izmeniti. Stremi se ka automatizaciji i podeljenom vlasništvu, a Honda je samo jedan od proizvođača koji to vidi i planira da se prilagodi tome. Do tada, mi ćemo nastaviti da otkupljujemo sve automobile koje želite da prodate.