Ovako izgleda najbrži traktor na svetu! (FOTO)

Kada pričamo o traktorima, brzina je poslednja stvar na koju mislimo. Ali ovaj put, jedan traktor je imao drugačiji zadatak od svojih tipičnih radnih obaveza na farmi. Pogledajte kako izgleda kada traktor juri 130 km/č, i to za volanom misterioznog vozača Top Gira – Stiga.

najbrži traktor na svetu

Invazija svetskih rekorda u auto-industriji

Ovih dana se čini kao da se izmišlja rekord u automobilizmu za sve i svašta. BMW drži rekord za najduži drift, Nissan drži rekord za drift na najvećoj brzini, Keterham drži rekord za najviše ,,krofni“ u minuti, a Koenigsegg je nedavno postavio čak pet različitih brzinskih rekorda.

Da ne pričamo o opsesiji proizvođača automobila o tome čiji će automobil napraviti  najbrži krug na čuvenoj stazi u Nirnburgu. Iako zvuči kao da kritikujemo, mislimo da je to odlična stvar i da ovakva nadmetanja doprinose razvoju konkurencije i tera proizvođače da konstatno rade na unapređenju svojih vozila.

najbrži traktor na svetu stig

U svakom slučaju, ko god da postavi rekord za najbrži krug na Nirnburgu, pobednik je uvek potrošač. Istina je da većina ljudi neće moći da kupi takav automobil, ali vremenom čitava auto-industrija napreduje od inovacija. Naročito u Srbiji gde se voze automobili u proseku stari više od 15 godina, koje mi rado otkupljujemo.

Top Gir postavlja granice

Ovaj put je svetski rekord bio postavljen u neobičnoj disciplini – najveća brzina traktora na otvorenom. Čuveni britanski TV šou – Top Gear pozvao je nikog drugog do misterioznog Stiga i stavio ga za volan traktora, koji je za ovu priliku opremljen V8 agregatom zapremine 5.7 litara. 

Na pisti bivšeg aerodroma zadatak je bio ostvariti brzinu veću od 130 km/č, koja je bila postavljena pre tri godine u Finskoj. Modifikovani traktor je ostvario prosečnu brzinu od 140 km/č. Impresivan podatak jeste da je tokom prvog naleta ostvarena brzina od 148 km/č, dok je u povratku ostvareno 133 km/č, što je bilo dovoljno za obaranje starog rekorda.

Pored novog motora, traktor je dobio još izmena, duplu hidrauličnu kočnicu, podesivo vazdušno vešanje, dugme za start i ,,konzervu narandžaste boje Lamborginija“.

Da li bi ovakav traktor ubrzao oranje i kako bi se pokazao na njivi – nažalost nećemo nikada saznati.

25