Nova alijansa između Forda i Mahindre na pomolu

Američki proizvođač Ford udružiće snage sa rastućim indijskim proizvođačem Mahindra, koja će mu omogućiti prodor na rastuća tržišta. Evo o čemu je reč.

ford ecosport i mahindra tuv300

Brend u posrtanju – Ford, i uzdanica Azije – Mahindra, će udružiti snage, sa fokusom na razvoj kompaktnih električnih vozila.

Predloženo ,,strateško partnerstvo“ će Fordu omogućiti poboljšan pristup inijskom tržištu, koje je u smeru da prevaziđe SAD i postane treće najveće tržište automobila na svetu.

Zauzvrat, indijski brend, u sponi sa svojom ćerkom firmom SsangYong iz Južne Koreje – pokušaće da probije tradicionalno i lukrativno tržište Amerike, koje je trenutno zaluđeno pikapovima i SUV modelima proizvođača GM, Ford i Jeep. Međutim, rastući troškovi rada povećali su cenu ovih vozila.

Otvorena vrata za disrupciju

Ovo ostavlja otvoren prostor da Ford pomogne Mahindri da ušeta na tržište sa jeftinijim asortimanom koji i dalje ima velike motore i izdržljivost koji američki kupci traže. Nije isključeno ni da će korejski SsangYong postati jeftiniji Fordov brend SUV modela.

,,Sporazum između dve kompanije će omogućiti svakoj da ojačaju svoje snage u periodu nezapažene transformacije na globalnom tržištu automobila“, rečeno je u zajedničkom saopštenju za javnost.

Obe kompanije moraju da nastave da dizajniraju, prave i prodaju milione benzinskih i dizel modela, u što je više zemalja moguće tokom nadolazećih godina. Ford prepoznaje da je Indija na putu da postane treće najveće tržište automobila na svetu, a pretpostavlja da će uspeti da ugrabi malo parče ovog tržišta – koje ne bi mogao bez saradnje sa Mahindrom.

Pored toga, jedan od važnijih aspekta ove alijanse je podela troškova u području planiranja i razvoja novih modela i tehnologija između kompanija, Ford, Ssang Yong i Mahindra.

Ciljaju više

Iako je u nišanu Forda indijsko tržište automobila, krajnji cilj je još značajniji. Ultimativna namera amerikanaca je da osigura izradu malih i velikih autonomnih i tradicionalnih vozila, čija će se prodaja vršiti na globalnom nivou od 2020. pa nadalje.

Sa novim saradnicima iz Mumbaja i Seula, Ford se nada da će postati još jači i aktivniji pretendent na svetsku automobilsku scenu.

Mahindra još nije nastupila na našem tržištu, niti smo imali priliku da otkupimo neki njihov automobil, ali verujemo da će ova saradnja završiti berićetno.

 

21