Evropa sprema plan za električnu revoluciju

Evropski Savet je najavio novi plan za proizvodnju baterija, koji namerava da se uhvati u koštac sa nemogućnošću članica EU da masovno proizvode baterije za električna vozila. Evo o čemu je reč.

EV punjač

Azija vlada svetom EV batrerija

Kineske i Korejske kompanije trenutno dominiraju tržištem baterija za električna vozila, sa kompanijama kao što su LG, Samsung, CATL i SK Innovation koje ostvaruju veliki rast u skladu sa povećanom tražnjom za električnim voilima. SAD će postati veliki igrač na svetskom tržištu po završetku Tesla Gigafabrike od 5 milijardi dolara, a procene su da će njenim otvaranjem 2020. godine globalna proizvodnja baterija biti udvostručena.

Evropske kompanije će možda uskoro biti konkurent gore navedenim, nakon što glavešine Evropske Komisije potvrde Akcioni Plan za Evropsku Uniju, koji za cilj ima ,,uspostavljanje konkurentskog, inovativnog i održivog projekta proizvodnje“ u zemljama članicama.

Plan dolazi kao logičan nastavak osnivanja Evropske Baterijske Alijanse u oktobru prošle godine, a cilj mu je da osigura pristup sirovinama za proizvodnju baterija (kao što su kobalt i litijum) od zemalja van EU. Plan takođe predviđa trening i podršku za inženjere i tehničare širom Evrope, kao i uspostavljanje poslovnih partnerstava širom Evrope.

Neki od ciljeva su takođe uspostavljanje mehanizama finansiranja, novi projekti za održivost i reciklažu baterija, kao i revizija propisa o baterijama za EV. Komisija smatra da ,,Evropa ima ono što je potrebno da postane svetski lider na polju održive tehnologije baterija.“

Jedan od najvećih igrača se povukao

Ranije u toku godine, nemačka kompanija Bosch je najavila kako se povlači sa tržišta baterija za EV, jer smatra da ne postoji dovoljan potencijal. Izjavili su kako će se oslanjati na spoljne dobavljače.

Evropska Unija je prethodno najavila da želi da uspostavi konzorcijum proizvođača automobila kako bi se unapredio razvoj baterija i električnih vozila u budućnosti.

Dok Amerika, Kina i Japan imaju fabrike za proizvodnju baterija, dok Evropa nema ni jednu takvu fabriku. Investiciona banka Goldman Saks je prethodno ustanovila da će tražnja za litijum-jonskim baterijama dostići 40 milijardi dolara do 2025.

Električni automobili još dugo vremena neće činiti većinu vozila, ali otkup automobila će biti jedan od partnera u toj tranziciji.

30