Koliko je teško voziti brzi Formula 1 automobil? (VIDEO)

Teško je! Ovo je bitno odmah napomenuti. Svi znamo koliko nekada i obična vožnja u gradu može biti komplikovana kada se zadese uslovi velikih gužva u saobraćaju, nepredvidivih situacija, teški vremenski uslovi za vožnju ili recimo stanje u kom semafori ne rade i svako se kreće na svoju ruku. E pa, pomnožite te uslove nekoliko stotina puta i dobićete vožnju Formule 1. Ovo je dokazala i nedavna studija koju je sproveo Sahara Force India Formula 1 Team, uz “Eye tracking” tehnologiju, koja prati pokrete oka vozača Formula 1 automobila.

Mozak je najbolji vozač automobila na svetu…

Mozak je praktično savršen ljudski organ. Način na koji mozak prihvata podatke i pretvara ih u korisne informacije, kao i brzina kojom on to čini, je nešto što je vredno svačijeg divljenja. Ipak, toga nismo ni bili svesni dok nismo zagrebali ispod površine i počeli da otkrivamo načine na koje mozak funkcioniše. Jedna od najneverovatnijih odlika mozga se najbolje može uočiti upravo u vožnji automobila. Okej, možda ne baš u vožnji polovnih automobila koje već dugo želimo da damo na otkup, ali zato u vožnji sportskih automobila i Formula 1 bolida itekako da!

Formula 1 eye trecking, vozač pogled i kretanje oka

Oprema Eye tracking kojim se snima pogled vozača i šta pokazuje?

Naime, ekipa pomenutog Sahara Force India Formula 1 tima je dovela profesionalnog vozača Formule 1, NIko Hulkenberg-a, koji je pored uobičajene kacige imao još par dodataka u svom bolidu kako bi se ispratilo šta sve njegovo oko registruje u odnosu na reakciju koju pruža onome što je oko videlo, a mozak registrovao. Moglo bi se reći da su u pitanu refleksi, motorika, koordinacija i vid. Kao ključni aspekti dobre vožnje.

Taj dodatak na kacigi i unutar bolida je bila kamera koja registruje odsjaj infracrvenog zraka koji se emituje ka oku samog NIko Hulka, na taj način prikazujući na snimku tačnu poziciju njegovog pogleda u datom trenutku. Na taj način su članovi njegovog tima i naučnici uspeli da uoče tačne radnje koje profesionalni Formula 1 vozač sprovodi tokom vožnje pri brzinama višim od 250 kilometara na čas. Pogledajte kako je to izgledalo u video snimku.

Rezultati merenja i praćenja

Rezultati ovog eye trecking eksperimenta na profesionalnom vozaču Formule 1 koji je na profesionalnoj stazi odvozao nekoliko krugova pod punim gasom, pokazuju neverovatne rezultate! Pored toga što smo već znali da periferni vid igra veoma važnu ulogu u našoj orijentaciji i mogućnosti da se krećemo, vozimo kola i mnoge druge radnje, uočilo se da istrenirani profesionalci za trke, imaju neuporedivo brže reakcije od običnog vozača. Okej, to je očekivano rećićete? Ali njihove reakcije u odnosu na ono što oko vidi, zatim transportuje do mozga i pretvara u informaciju koja omogućava vozaču da odreaguje, je oko 10 puta brža nego kod prosečnog vozača.

Periferni vid se pokazao veoma korisnim pri skretanju i krivinama, pošto je  vozač sve vreme posmatrao ivicu staze u krivini od 180 stepeni, a uopšte ne sam put ispred sebe. Brzina reakcije se pored deset puta bržeg gledanja u retrovizor pri vožnji, pokazala i registrovanjem njegovog refleksa na promenu boje startnog semafora. Naime, Od trenutka promene crvene boje u zelenu na semaforu za start trke, Niko Hulkenberg je za svega 0,09 sekundi pritisnuo papučicu za gas nakon čega dostiže od brzine od 0 do 100 km/h za svega par sekundi. Ovakve cifre zaista zvuče neverovatno, ali su takve.

Eye trecking formula 1 crvena tacka automobil

Ono što je još interesantnije jeste da Formula 1 trkač gotovo uopšte ne gleda u svoje kontrole i brzinometar, i da reakcije za podešavanje brzine idu isključivo iz registrovanja ponašanja i pomeranja tela i uticaja G sile na telo, koje registruje mozak.

Fascinantno zar ne? U svakom slučaju, naša agencija za otkup automobila nažalost nema Formula 1 bolide u ponudi da ih testirate, ali ako imate neki da prodate, rado bismo ga otkupili, kao i sve druge vrste polovnih automobila i vozila. Dobro bi nam došao jedan da možda iznova oživimo čuvene trke koje su se nekad organizovale za sportske automobile u Beogradu, oko Kalemegdana.

Radimo otkup:

Otkup automobila
Otkup polovnih automobila
Otkup havarisanih automobila i vozila
Otkup starih automobila
Otkup automobila na kilo
Otkup vozila
Otkup automobila od stranaca
Otkup automobila Beograd
Otkup automobila mlađih od 5 godina
Otkup automobila starijih od 10 godina
Otkup automobila starijih od 20 godina
Otkup automobila starijih od 30 godina
Otkup neregistrovanih automobila
Otkup registrovanih automobila
Otkup pokvarenih automobila
Otkup automobila sa većim kvarom
Otkup automobila sa manjim oštećenjem