Volvo XC90 – unapred prodato 24.000 primeraka

Volvo-XC90

Iako je u fazi lansiranja, Vovlo XC90 nove generacije ostvaruje sjajne pretprodajne rezultate. Ovaj SUV automobil, inače najsavremeniji model renomirane švedske auto kompanije, već je našao 24.000 kupaca, odnosno gotovo polovinu od planiranog prodajnog broja na godišnjem nivou. Ovako velika potražnja potvrđuje činjenicu da je Volvo XC90 trenutno pravi hit na auto tržištu i da je u potpunosi u skladu sa zahtevima potencijalnih kupaca. Iz jedne od najvećih auto kompanija na svetu poručuju da nisu iznenađeni ovakvim rezultatima, jer je vrhunski kvalitet lako prepoznati i da su elegancija i visok stepen bezbednosti koje nudi Volvo XC90, faktori koji najviše privlače kupce.

Bez obzira što je u odnosu na isti period prethodne godine, u prvom kvartalu 2015. godine zabeležen neznatni pad prodaje Volvo automobila, šveđani su zadovoljni ostvarenim rezultatima.

U prva tri meseca ove godine Volvo je u svetu prodao 107.721 automobilskih jedinica, dok je u prvom kvartalu 2014. godine prodato 108.170 automobila marke Volvo. Potražnja je najveća u Evropi i SAD, dok je najveći pad prodaje zabeležen u Kini. Najviše automobila proda se na nemačkom i britanskom tržištu, gde je od početka godine zabeležen rast prodaje od 7,1% (u Nemačkoj), odnosno 6,7% (u Velikoj Britaniji). Pored toga, u rodnoj Švedskoj Volvo je do kraja marta prodao 14.093 vozila, čime je zabeležen rast od 7,9%.

Ubedljivo najprodavaniji model je XC60 sa 36.709 prodatih jedincia, na drugom mestu je V40, koji je u standardnoj i Cross Country varijanti prodat u 24.998 primeraka, dok broj prodatih V60 i V60 Cross Country modela ukupno iznosi 14.002 automobila.

Kada je reč o segmentima, najveću popularnost uživaju krosover modeli koji nose XC oznaku, pre svih XC70, koji u prvom kvartalu 2015. godine ima 23% veću prodaju od one ostvarene u prva tri meseca 2014. godine, kao i XC60, sa povećanjem prodaje od 17%. Ovakvi rezultati svedoče o konstantnom povećanju potražnje za XC modelima i opravdavaju očekivanja da će broj kupaca najnovijeg Vovla XC90 i dalje rasti.

Inače, interesantno je pomenuti da je Volvo, iako nije učestvovao na nedavno održanom 52. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, svoj najmoderniji automobil XC90 predstavio i srpskom tržištu, na promociji koja je organizovana srednim marta, neposredno pred početak beogradskog sajma.

Ono što je najvažnije, fabrički pogoni u vlasništvu švedskog auto giganta rade punom parom, a najavljeno je da će isporuka modela Volvo XC90 početi krajem proleća.

2