Promene kriterijuma za porez na luksuz – automobili preko 2000 kubika

Po navodima Tanjuga, konačno bi moglo da dođe do promene kriterijuma kojima se utvrđuje način oporezivanja automobila koji imaju više od 2.000 kubika. Tzv. porez na luksuz će biti rešen kao utvrđivanje poreza u odnosu na vrednost vozila, a ne prema kubikaži, kao što je do sada bio kriterijum za cenu registracije.

promena poreza na luksuz

Konačno nam stižu neke dobre vesti, nakon neprijatnog iznenađenja sa početka godine i konstatacije da će nam najverovatnije trebati nove registarske tablice u 2018.

Nacrt zakona u pripremi

Ministastvo finansija se bavi pripremom nacrta zakona o oporezivanju automobila, a u isto vreme se razmišlja o tome kako pravedno odretiti tržišnu vrednost vozila, čime bi bilo moguće preći na oporezivanje u odnosu na vrednost, a ne na snagu vozila. To bi značilo da će se pri registraciji vozila plaćati manji porez.

Ministarstvo finansija je navelo da se formirala radna grupa sa više predstavnika iz ministarstva, Poreske uprave i Ministarstva unutrašnjih poslova čiji će zadatak biti izrađivanje nacrta zakona za oporezivanje automobila.

Kako će se procenjivati vrednost automobila

Ako se bude primenio kriterijum tržišne vrednosti pri oporezivanju, vrednost će se procenjivati prema Katalogu Auto – moto saveza Srbije (AMSS), pri čemu će se pored već 7 kategorija, uvesti devet ili više grupa vozila po kubikaži.

,,Radna grupa je krenula sa radom, u ovom trenutku se analiziraju uslovi za adevkatno primenjivanje ovakvih zakonskih rešenja, koja bi obezbidla pravovremeno utvriđivanje tržišne vrednosti vozila, pritom se ne bi narušila efikasnost postupka registracije koji je sada aktuelan’’ govore iz Ministarstva. Očekuju da nacrt bude gotov ove godine.

,,Trenutno je u praksi veoma loš sistem, u kojem vozila sa istom zapreminom plaćaju jednak iznos poreza. Na prvi pogled to deluje normalno, ali nije. U premijum kateoriji, gde vozila imaju više od 3.000 kubika, auto sa najmanjom cenom je 600.000 dinara, a sa najvišom 62 miliona dinara. Vlasnik prvog automobila će platiti porez oko 2.000 evra, a ni sam auto ne vredi toliko.’’ kaže direktor Centra za motorna vozila u AMSS-u Milan Božić.

Katalog AMSS se prema Božiću, ne izrađuje u odnosu na strane kataloge, i cene koje se koriste se dobijaju od domaćih uvoznika. Katalog izlazi dva puta godišnje u štampanom izdanju, a postoji i web aplikacija koja se redovno ažuirira.

Božić napominje da katalog sadrži najveći broj vozila u Evropi, tj. sadrži više od 80.000 tipova i modela, u odnosu npr. Nemački ,,Švake’’ katalog, najprodavanijeg u Evropi, koji ima negde oko dvadesetak hiljada tipova vozila.

Mi često vršimo otkup polovnjaka preko 2000 kubika, tako da znamo kako inače funkcioniše registracija automobila čija zapremina motora broji više od 2000 kubika.

64