Otkup BMW automobila

Predstavljamo jednog proizvođača automobila sa reputacijom lošeg momka. Ili ga volite ili ga ne podnosite, radi se o kompaniji BMW. Upravo zato rado vršimo otkup BMW automobila, a ovo su korisne informacije i zanimljivosti o kompaniji BMW. Kada je nastala, kako i koji su najprodavaniji BMW automobili ikada.

bmw logotip

Kako je nastala kompanija BMW i kada

BMW, skraćeno od „Bayerische Motoren Werke“, što se može prevesti kao bavarski motori,  je prešao dug put od svog nastanka i postao je jedan od najpopularnijih proizvođača sportskih, luksuznih i porodičnih automobila današnjice. Istorija BMW je počeo sa naporima Karla Rapa. Kompanija je proizvodila avione i imala ugovore sa Gustavom Oto i Austro-Daimlerom da proizvodi V12 motora za avione.

Nakon sticanja značajnog uspeha u avio industriji, 1916. godine kompanija je preimenovana u Bayerische Motoren Werke GmbH. U to vreme je Franz Josef Pop postao nadzornik izrade avionskih motora. Maks Fric je radio kao dizajner aviona i nastao je novi avionski motor, koji će dobiti ime ,,BMW Lila’’. Nedugo zatim, kompanija je postala popularna pod imenom BMW i vlasnici su se odlučili za novi logo. Ovako je nastao čuveni plavo-beli zaštitni znak kompanije.

Međutim, u 1918. BMW je bio primoran da prekine proizvodnju avionskih motora. Stoga, kompanija je preusmerila svoju pažnju na proizvodnju motocikala od 1923. Ubrzo je BMW uvideo ogroman potencijal u oblasti proizvodnje automobila, koju je započeo 1928. Prvi automobil proizveden od strane kompanije bio je ,,BMW Diksi“.

Narednih godina, BMW je predstavio novi auto ,,Wartburg DA3’’, koji je takođe bio neverovatno uspešan. Kasnije, tokom 30-ih godina, noviji modeli 303 serije su stvoreni, uključujući 326, 320, 329, 327 i najpopularniji 328 Brescia Grand Pri. Međutim, zbog predstojećeg rata, BMW se bavio proizvodnjom vojnih vozila. Do 50ih, BMW je ponovo počeo sa proizvodnjom automobila i predstavio 501, prvi posleratni BMW.

Do 1954. godine, debitovao je BMW 502 V8 Super, što je omogućilo kompaniji da stekne reputaciju širom sveta. BMW je predstavio 507 – muscle automobil 1956., što je kompaniji donosilo najveću zaradu u to vreme.

BMW kroz 60te

Druga polovina 20 veka je bila neverovatno uspešna u BMW-ovoj istoriji. U stvari, kompanija je postala toliko popularna, da fabrika u Minhenu nije mogla da isprati tražnju. Tokom 70ih BMW je počeo sa proizvodnjom vozila u Južnoj Africi.

Nekoliko godina kasnije, osnovan je BMW Motorsport GmbH. Osim toga, BMW je osnovao sopstveni muzej avionskih motora i tradicionalnih hit automobila. Da ne spominjemo, da su u tom trenutku uvedene serije 5, 3, 7, i serija 6, koje su još uvek u proizvodnji.

Moćne 80te i dalji rast

U 80im je kompanija efikasno poslovala širom sveta. U 90im je BMW ušao na tržište SAD, a ubrzo je kupio britansku Rover Grupaciju. Što je dovelo popularne brendove Land Rover, Rover i mini brendova u vlasništvo BMW-a.

U 2000im BMW je preuzeo MINI i Rolls-Royce i kompanija je predstavila svoju čuvenu seriju 1. Ubrzo je kompanija osnovana fabriku u Šenjangu i ugovorila zajedničko ulaganje sa Kinom. Do 2013., BMW je lansirao potpuno novi model I3, koji je započeo novu eru električne automobila u BMW-u.

BMW danas

Istorija BMW-a dokazuje prestiž i postavlja kompaniju kao jednu od tri najbolja proizvođača luksuznih automobila na svetu. Osim toga, kompanija drži visoku poziciju u proizvodnji motocikala. Kompanija ima godišnji proizvodnju od više od 2,5 miliona automobila i 120.000 motocikala.

Zanimljivosti o BMWu

  1. Čuvena građevina sedišta kompanije u Minhenu je osmišljena da oda počast četvoro-cilindričnim motorima koji su doneli slavu kompaniji.
  2. Uvreženo je mišljenje da BMW logo predstavlja propeler koji se okreće, ali to nije slučaj. Radi se o kombinaciji starog logotipa i boja Bavarske regije.
  3. Prvi BMW automobil je ustvari nemačka verzija Engleskog Ostina koji je zapravo prodao licencu.
  4. BMW je 1937. godine oborio svetski rekord za najbrži motocikl, ako se može nazvati tako. Ostvario je brzinu od čak 280 km/č.
  5. Čuveni BMW M1 je trebalo da bude zajednička saradnja BMW-a i Lamborginija, ali su Italijani odustali, a dizajn je dovršio legendarni Điorđeto Điugario. Isti čovek koji je dizajnirao DeLorean, Golf i da, Yugo Floridu.

Modeli BMW automobila koje otkupljujemo

BMW u svom asortimanu zadovoljava široke potrebe kupaca za transportom, deli svoje automobile u sledeće serije.

Ovo su serije BMW-ovih automobila, a najvažnije od svega je što mi vršimo otkup BMW automobila svih klasa i vrsta.

Serija 1 – Lansirana 2004. godine. Najmanji auto u asortimanu, trenutno dostupan u drugoj generaciji hečbeka (F20/F21).

Serija 2 – Kupe i kabriolet (F22/F23).

Serija 3 – Kompaktni automobil, aktuelan u šestoj generaciji (F30).

Serija 4– Raniji kupe modeli serije 3 su danas predstavljeni kao serija 4.

Serija 5 – Luksuzni auto srednje veličine, dostupan kao sedan (F10) i karavan (F11).

Serija 6 – Grand turizmo luksuzni sportski kabrioleti i kupei (F12/F13).

Serija 7 – Perjanica brenda koja ima najviše tehnologije, koja se kasnije prenosi na ostale kasnije generacije.

Serija 8 – Kategorija u razvoju koja treba da privuče kupce najvišeg cenovnog ranga.

Ukupan broj prodatih BMW automobila u 2016.

Prema najažurnijim podacima o svetskoj prodaji, BMW je u 2016. godini ostvario rekordnu prodaju šestu godinu za redom, sa ukupnom prodajom od 2.367.603 prodatih automobila. Što predstavlja povećanje od 5.3% u odnosu na prošlu godinu.